Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Helena - 31 januari 2009 20:40

...mellan varje bloggtillfälle! Ändå sa har det ju hänt lite sen jag skrev sist. Vi har fått vår insats till spisen installerad så nu är det bara sotaren som ska komma och provtrycka. Sen har jag trimmat jyckarna, Malte och Janko, och även Jackie som såg för hemsk ut:-) Det här med trimmning är ju lite roligt tycker jag. Jag har aldrig fattat hur i hela världen de amerikanska gordonsettrarna, som har jättemycket päls kan va så släta och korthåriga på ryggen? Det har jag hittat svaret på nu! Jag hittade nämnligen denna sidan när jag var ute och surfade en kväll http://www.sureshot.ca/Pages/breed/care.html

De använder maskin!

Eftersom ingen av mina hundar ställs ut så bestämde jag mej för att prova. Dom blev faktiskt riktigt fina:-) Så det får det bli i fortsättningen. Det spar ju en hel del tid om man kör med maskin mot vad det tar att stå och plocka! Vi har ju plockat Tina förut, hon har en fruktansvärd päls:-/ Det tar hur lång tid som helst och sen tycker jag att det har blivit ännu värre när det har växt ut igen, så henne har vi också kört över med maskinen och hon blev som värsta amerikanaren! Mina hundar är lite av försökskaniner när det gäller trimmning, jag provar lite olika grejer. Just nu har de spanielklippta öron:-) Rakade två tredjedelar uppifrån öronfästet. Jättesmidigt eftersom de har tendens till att få skit i öronen när det blir för tätt. Sen blir de otroligt söta också:-)!

Idag har vi varit ute i trädgården en stund på förmiddagen. Meja och jag roade oss med att kasta lite boll med Malte och Janko. Det tyckte både Meja och vovvarna var roligt! Det är verkligen fantastiskt att se hur försiktiga de är runt henne, och hur fint de tog bollen från henne när hon gav den till dem. Jag och Malte passade även på att träna lite slalom, och det satt fortfarande kvar i skallen på honom! Bådar gott inför vårens fortsättningskurs:-)

Imorgon fyller min mormor år och det betyder att nedräkningen börjar för min del... 13 dagar kvar...

Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards