Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Helena - 7 april 2009 19:37

.. Meja fick ögoninflammation förra veckan, och inte nog med det...hon berikades med ett j..la humör.. vet inte vad som har hänt?! Från ängel till monster! Bryter ihop för minsta lilla!  Och det håller i sej hur länge som helst! Snälla, nån, säg att det går över ! Jag saknar min lilla ängel :-) På en av hennes goda stunder idag var vi nere i källaren och röjde lite (konstigt vad man samlar på sej..) och då hittade jag ett kasettband:-)) och jag visste genast vad det var!  När vi var små brukade vi spela in band till mormor, morfar, farmor, gamlamorfar och gamlamormor varje jul, detta var ett samlingsband som mamma gjort från 1979 (året då jag föddes) till 1983. På detta band sjunger jag och mina syskon jul och barnsånger! Jag ska säga att jag nästan fick tårar i ögonen! Tänk vad roligt det var! Mamma spelade el-orgel(jo vi hade en sån istället för piano) och gitarr och vi sjöng! Nu kan man ju inte göra sånt utan att åka till en studio! Eller? Då var det ju bara att sätta i ett tomt band i bandspelaren och trycka på REC! Jag var ju tvungen att ringa till Jennie(äldre systern) och berätta vad jag hittat. Eftersom hon bor i storstaden Malmö så tänkte jag att det kanske går att göra om ett kasettband till en CD och då borde ju hon kunna leta reda på nån som kan fixa det( de är ju lite mer Hi-tec där nere:-) Det vore ju synd och skam om inte vi kan samlas när vi blivit pensionärer och lyssna på detta! Skulle ju inte tro att det fortfarande finns fungerande bandare då...


Detta kort är taget -84 tror jag. På bilden syns även den berömda orgeln:-) Det är jag som sitter i gamlamormors knä längst till höger:-)



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards