Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Vad har hänt med Jackie!!??

Av Helena - 26 maj 2009 20:16

Nu tror jag gammelhunden har blivit skvatt galen!Som de flesta vet har ju Jackie varit på rymmen förut, men hålen i staketet har blivit åtgärdade och vi trodde inte att hon skulle kunna komma ut nåt mer. Men ack så fel vi hade! Idag har mamma varit ledig, hon har varit ute och målat huset, och hundarna har varit ute hela dan, vid middagstid skulle hon gå in och laga mat, och när hon står där inne vid spisen så kommer Tina och ställer sig mitt i vägen vid mammas fötter. Mamma säger åt henne att flytta på sej men hon ger sej inte. Då tittar sej mamma omkring och upptäcker att det bara är Chivas och Tina som är inne... hon går ut på baksidan.. ingen Jackie..och INGA spår någon stans som visar var hon har tagit sej ut! Jag kommer hem från jobbet och får höra vad som hänt. Vi sätter oss på baksida och tar en kopp kaffe. Rätt som det är börjar Malte skälla och sen hör vi Jackie. Då står hon utanför VÅR trädgård! Och plupp, så klämmer hon sej igenom nere i hörnet av vår trädgård där vi har två kompostgaller på höjden. Hon har alltså klättrat(eller hoppat) över trästaketet in till vår trädgård och hittat en öppning i vårt staket.. Hon var väl borta ca 2 timmar. Vid 4-tiden skulle jag gå in och laga lite mat, mamma satt ute och pratade i telefon, vid ca 16.30 kommer hon in till mej och säger att hundskrället är borta igen!! Då har hon återigen tagit sej in i vår trädgård utan att vi uppmärksammat det(köket ligger mot baksidan till) och tagit sej ut igen... Listig är hon iallafall den gamla skatan, så nu måste VI också se över vårt staket UTIFALLATT...

Vilken dag.... det som är skönt är ju att Malte inte har följt med sin mamma ut på vift..

 
 
Tanja

Tanja

26 maj 2009 22:23

gud vad skönt att man har hundar som bara är borta sådär 10-15 min i stöten även om det ibland känns som en evighet.
Har ni funderat på att sätt GPS på hundarna? Jag själv funderar skarpt på det.
Kram

http://www.kezodouglas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards