Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Helena - 1 juni 2009 06:37

Igår var vi ju i Växjö på utställning. Chivas var jätteduktig hela dagen, fast det var LITE för varmt för hans del tror jag. Han blev nästan lite slö. Vi tränade honom på att ligga utanför buren lugnt och stilla och han klarade det galant:-) Det var ju som sagt bara en gordon, men jag tar ju ändå inget för givet.. Jag tycker ibland nästan att de har blivit lite för hårda i bedömningen på dessa små utställningar. Förr i tiden när vi ställde vår gamle flatte, så gick ju nästan ingen hem utan ett HP. Nåväl, han blev BIR iallafall. Men efter domarens kommentar "jag är snäll idag" så kände jag att det kunde lika gärna kvittat... OKEJ, jag blev lite sur! I gruppen mötte vi en stabyhound-junior. Han var jättefin, men han rörde sej inte riktigt rent. Men jag visste ju hur utfallet skulle bli redan innan.. Chivas blev 2:a. Tjejen som hade stabyn sa innan gruppfinalen att "vi ska ju inte ha en chans mot en fullvuxen hund" men ack så fel hon hade! Ibland tror jag att domarna har nåt emot gordonsettrar! Nä, nu ska jag inte haka upp mej mer:-) Vi hade en trevlig dag tillsammans och Chivas var duktigt och det är ju det viktigaste!  Nästa helg är det "favorit" i repris.. Inoff utställning i Värnamo med samma domare som i Åseda. Fast denna gång är det bara en gordon. Ska bli kul att se om hon dömer lika dant när det bara är en!

Jag måste ju berätta vad söta Meja sa när hon vaknade igår! "hundställning ida, mamma! Lena hänga me?" Hon trodde att Lena(Bettys matte) skulle hänga med! *ler* Lena, du har fått en ny beundrare!!

Igår eftermiddag började vi på vårt sommarprojekt.. Måla huset!! Än så länge är det roligt :-)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards