Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Helena - 6 juni 2009 16:49

Ja, då har vi varit på utställning igen:-) Idag var det en liten inoff. i Värnamo. Domare Tina Permo. Hon hade ändrat lite av sina åsikter sen Åseda:-) I Åseda rörde han sej "oroligt", denna gång "typiskt":-) Vet inte om det var avgörande för ett HP, men det fick vi. Och eftersom vi var de enda i rasen, BIR, och eftersom vi var de enda i grupp 7, BIG 1:-) Sen återstod väntan... vi startade som nr 7 i ringen.. och eftersom det inte är så ofta man äntrar BIS-finalen ville jag ju trots allt stanna kvar, även att jag visste att oddsen för att vi skulle placera oss var ytterst små. Efter lång väntan var det då dags för finalen. 9 hundar.. eller 8, (höll ju inte koll på de andra direkt) Båda domarna (Tina Permo och Bo Lundström) skulle hjälpas åt att döma. Bo tittade på Chivas (eftersom han inte dömt honom) och sa "Det här var en rejäl hane! Vad roligt! Det är inte ofta man ser!":-))) Ett litet hopp tändes:-) När de hade gått igenom hundarna ställde de sej för att komma överens. Och döm om min förvåning när de börjar tacka hundarna som stod efter oss!! VI VAR KVAR!!! Hjärtat började slå lite fortare kan jag säga. Vi hamnade på BIS-RESERV! Och jag tror att det var tack vare Bo Lundström :-) Han gillade även Mozart väldigt mycket när han var ung:-) Så det blev rosetter, pokaler och en hel hög med andra priser med hem i bilen och jag kan tala om att det fanns en som blev förvånad när vi kom hem! Vi skickade fram Meja med rosetten för att visa mamma och ni skulle se hennes min när hon såg vad som stod på:-)

Så skåda den vackra hunden som idag blev BIS-reserv!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards