Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Världens deppigaste vovve...

Av Helena - 8 augusti 2009 21:31

...är nog Malte med tratt:-( Han ser SÅ ledsen ut när han måste ha tratten på. Och det är ju det som gäller nu framöver tills operationssåret har läkt. Han få inte heller rusa runt (dvs inte va lös på trädgården eller nån annan stans), han får bara äta små portioner mat(flera gånger om dan)och han får ju absolut inte slicka eller riva sej i såret. Den där tratten måste va världens sämsta uppfinning! Det måste finnas någon bättre konstruktion som inte är så klumpig?!  Någon blivande uppfinnarjocke som kan hjälpa mej att komma på nån smartare lösning?


Idag har vi varit i Ronneby på utställning. Och det gick väl som vi befarat. Kanske tillochmed snäppet bättre:-) Jag hade nästan väntat mej en 2:a på Chivas men han fick faktiskt en slät 1:a så det är vi nöjda med:-) Men man vill ju alltid ha mer:-) Betty fick en 2:a, men Lena var supernöjd ändå för Betty skötte sej utmärkt i ringen och tillochmed viftade på svansen:-) Och det är ju stora framsteg med tanke på vad hon varit med om! Det är bara att jobba på:-)Sen var det en tik till och hon fick också en 2:a. Den enda hunden som fick något utöver ett plastband var Tanjas Douglas, men han fick "bara" HP. I och med det så blev det heller inget BIR :-( Däremot gick det superbra för min "trimkund" Troy! Han fick CK, CACIB och blev BIM, och det med stor konkurrens, hela 34 irländare var anmälda! Ett jättegrattis till överlyckliga ägaren Emmeli:-) Hon kunde inte sluta le:-)


Stackars Malte:-(


 
 
Tanja

Tanja

8 augusti 2009 23:30

Stackars lille pojke. Jag håller med dig om dom där trattarna. Stora klumpiga. Hunden kommer ju knappt igenom en dörröppning med den på.
Tack för en trevlig dag i Ronneby. Jag skickar bilder så fort jag bara kan.
Jag är glad över Douglas HP, bättre än sist och för den domaren ska man vara överlycklig.
Kram på dig/er
Tanja

http://www.kezodouglas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards