Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Helena - 31 augusti 2009 20:23

Efter att ha jobbat fredag, lördag, söndag var det rättså skönt att veta att man har lite helg i början på veckan:-) Jag har varit ledig idag och är ledig i morgon:-)) Idag har vi hunnit med en hel del jag och Meja. Vi började morgonen med att putsa fönster, sen blev det en liten promenad med Malte. Vi tog en tur förbi Mejas dagis för att vänja henne vid tanken att det är dags snart, på onsdag närmare bestämt. Efter 10 veckors ledighet:-)

När vi kom hem bestämde jag mej för att påbörja en ny tavla. Denna gång med Malte som modell. Meja har också målarintresset så förra veckan snickrade jag ihop ett eget staffli till henne. Så idag satt vi bredvid varandra och målade varsin Malte:-). Sen blev det en paus med målandet för ännu en promenad med en väninna till mej. Jag tyckte att Malte skulle stanna hemma denna gången men det var någon som var helt emot det:-) Meja sa bestämt att Malte skulle "sölla me":-) Så, så blev det! Extra mycket motion för Malte idag:-)

När vi hade promenerat färdigt så var det dax för middag. Och sen blev det mer målande. Så nu är Malte färdig! Jag var skeptisk i början men den blev faktiskt riktigt bra till slut:-) Även att min favorit-pensel var spårlöst försvunnen... Jag känner att jag har kommit in i en bra målarperiod för tillfället, så det gäller att passa på att måla! Det får nog bli en tur till snart till Harald Nyborg och köpa fler dukar. Där har de även ramar som man kan montera själv. (tips till de som har tavlor utan ram:-)

Här kommer nya konstverket:-)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards