Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg under september 2009

Av Helena - 6 september 2009 19:47

Av Helena - 4 september 2009 06:13

I onsdags var Emmeli här med Troy för lite finputs inför Böda. Hon fick syn på tavlorna jag målat och blev sugen på en:-) Jag sa att jag absolut inte kan lova nåt för jag har ju aldrig målat en helröd! Men lite taggad av tanken åkte jag och Meja till Växjö igår för att inhandla lite nya dukar. Vi var ute tidigt så när vi kom dit så hade de inte ens öppnat..Så vi åkte upp till Rusta istället, men de öppnade inte heller förrän 10. Så det fick bli varsin glass (till frukost:-) på Statoil först. Sen bar det av till rusta igen. Och de hade faktiskt målargrejor där också. Jag köpte lite nya penslar, 2 pannåer till Meja att måla på och 2 såndana som man har färgen på (kommer inte ihåg vad de heter!). En till mej och en till Meja. Sen åkte vi ner till Harald Nyborg för att köpa lite dukar till mej. De hade ett multipris på dukarna så det blev hela 6 st! Och lite vit färg (det går alltid åt) jag hade velat ha en stor tub med svart också men den hyllan var tom:-( Så det får vi köpa en annan gång.

Iallafall så började jag måla på Troy igår, och givetvis kunde jag (och vågade inte!) sluta, så den blev färdig 23.45 igårkväll! Och den blev riktigt bra! Det var ju lite annat än att måla de svarte, och det gick åt en hel del "röd" och brun färg:-) Ska bli kul att se om Emmeli blir nöjd!

Ikväll bär det iväg till Öland till mammas och pappas husvagn, Lena kommer också ikväll och det blir väl lite räkor och kräftor när vi kommer fram:-) sen bär det iväg till Böda imorgon. Spännande:-)

Jag återkommer igen efter helgen!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards