Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg under november 2009

Av Helena - 2 november 2009 22:42

Vi fick ju själva inte några höjdarbilder från utställningen så dessa har jag fått av Johanna! Tack!

BIR och BIM Snygg-Atlas och Tina  

   

Chivas, spänd som en fiolsträng med full span på buren med Tina i:-)

Av Helena - 2 november 2009 21:48

Idag har det varit en tråkig dag :-( Tråkigt väder och brist på fantasi. Meja har trots allt klarat dagen bra, även om mamma inte har varit så kreativ.. Hade planer i förmiddags att åka till en kompis och fika och låta ungarna leka lite, men när jag ringde i morse så höll de på att storstäda så det hanns inte med.. och därmed så började ju dagen inte så bra.. Vad skulle vi hitta på nu då? Vi åkte ner till mamma i affären vid fika dags och fikade med henne. sen hyrde vi 2 filmer, Kung Fu panda och Madagaskar,och köpte lite pepparkakor som vi kunde mumsa på. Kung Fu panda var riktigt rolig och Meja gillade den också:-) när det sen var dags för Madagaskar så krånglade givetvis DVD:n så den filmen kunde vi inte se färdigt. Tiden har gått fruktansvärt långsamt idag, men vi hoppas att det blir bättre i morgon!

Igår var jag ju återigen i Växjö på utställningen. Det var Sigge golden som skulle ställas. Jag höll ju på att få ett nervöst sammanbrott när jag insåg att det var 74 anmälda goldens.. Såna anmälningssiffror är man ju inte van vid direkt.. Iallafall så fick vi va i samma hall som vi var i fredags, vilket är super för golven är kanon där! Ingen risk att varken hund eller förare halkar. Det som var mindre bra var att vi hade ringen längst in..kan säga att det var inte ens lönt att försöka hitta nån plats vid den ringen..fullt med burar, kompostgaller hundar och folk. Så vi fick placera oss i ena änden av flatteringen. Det var väl 14 hundar i ökl och i både junkl och ukl hade det varit flera 2:or utdelade. Domaren verkade va ytterst petig vad gällde hög svansföring. Vi hörde en som varit inne som berättade att hunden fick 2:a enbart pga av svansen.. Sigge har en tendens till att höja svansen så jag var lite orolig. Fast å andrasidan så hade jag inte några större förväntningar överhuvudtaget:-) Vi skulle iallafall göra det bästa av situationen och Sigge och jag hade riktigt roligt i ringen! Han viftade konstant på svansen och vi hade fin kontakt:-) Det blev en 2:a.. Han är lite lång i kroppen och det medför att han ser lite smal ut( om man jämför med de andra) Evve blev lite ilsk över att han hade sagt att han var smal för hon hade gött upp honom ordentligt. Men han är ändå världens finaste Siggeman!

Sigge och jag , (2:a ekipaget)  
  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards