Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Helena - 7 maj 2010 22:09

Denna veckan har alltså gått i jobbets tecken (och kommer fortsätta veckan ut..)Vovvarna har det dock inte gått nån nöd på eftersom Meja även passade på att bli lite sjuk och hängig i tisdags så Paavo fick va hemma och vabba. Men vi tar det från början..

I måndags var det dags för Malte att åka till veterinären och sövas för att checka hans hals. Pencillinkuren hade inte gjort så stor skillnad, så det blev operationstid för att ta bort tonsillresterna. På kvällen fick jag sen hoppa in och jobba.

På tisdag vaknade Meja tidigt med hosta och hon kändes lite varm och grinig. Tyvärr är hon VÄLDIGT envis med det här att ta febern, så jag fick gå på magkänsla och jag fick ringa och väcka stackars mamsen och fråga om hon fick hålla dem sällskap under dagen och det gick bra. Mårris och Malte fick givetvis också mammas goda omvårdnad :-)

På eftermiddagen fick vi besök av Eddy med matte Anette och Carro. Han skulle hårdtrimmas inför våren och jag gick rättså hårt åt fanor och behäng;-) Kan ju säga att jag inte är hans favorit direkt.. Han fick också träffa Mårris och det var väl inte den bästa upplevelsen i hans liv...Eddys alltså.. Han tyckte nog att han var lite otäck och när Mårris skuttade fram så skyndade han vidare över gräsmattan, allt för att slippa vara FÖR nära det där lilla otäcka krypet! Mårris tröttnade tillslut på att jaga uppmärksamhet och satte sej mitt på gräsmattan.

I torsdags var det då dags för Malte att opereras. Steg upp 5.30 för att hinna göra mej iordning och ta en kopp kaffe. Tyvärr vaknade min lilla prinsessa precis när jag och Malte skulle gå, och prinsessan förvandlades till ett litet skrikande monster som inte ville att mamma skulle gå.... Skyndade ut genom dörren och lät pappa ta den smällen.. ut till bilen och vad upptäcker jag då? Jo, i bagaget ligger det 4 däck... kasar in 2 av dem på trädgården och får in Malte, som givetvis tycker att det är för trångt och hoppar fram till baksätet.. "Okej då! Ligg där då!" Iväg mot Värnamo, framme kl 7.00, rastar Malte och blir sedan insläppt hos veterinären. Fixar med lite papper och sen ska de ta honom. Men nej, Malte ville inte gå med doktorn alls, han backar och stretar emot, men tillslut ger han med sej och följer snällt med. Sen blev det direkt till jobbet, jobbar till 16.00 och åker sen tillbaka till Värnamo för att hämta Malte. Operationen har gått bra och de hoppas att de har fått bort allt. Tyvärr är det så att finns det minsta lilla toncillcell kvar så kan de återreproducera sej och han kan få problem igen, men det handlar om år iallafall och det kan jag stå ut med, bara inte han har ont. Han var lite groggy och dåsig men han blev piggare under kvällen och åt tillochmed lite mat (ordentligt uppblött)

Så idag, fredag,har jag varit ledig! Meja är piggare och Malte också. Vi har varit och hämtat en ny hundbur till Volvon. Från RU-produkter. Vi har handlat burar från dem förr och mamma har också bur därifrån. De är kanonfina och snabb leverans blev det också! Paavo ringde och beställde den igår :-)

http://www.ruprodukter.se/

Idag har jag också anmält Mårris till sitt livs första utställning! Det blir den 6 juni! Hoppas han inte drar iväg och blir långben tills dess... är redan lite nervös...

Imorgon blir det jobb igen 11-16, så det är inte så farligt, då hinner man både sova lite på morgonen och komma hem innan dagen är slut. På söndag blir det samma tid igen. SEN, nästa vecka, blir det lite lugnare på jobbfronten:-)

Ha de!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards