Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Helena - 16 maj 2010 22:01

I fredags åkte jag, Meja och Mårris ner till stugan i Halmstad. Paavo och Malte var redan på plats. Lite varierande väder men det var helt okej. I lördags skulle Paavo på partaj i Varberg så då var det jag, Meja , Mårris och Malte som hade stugan för oss själva! Jag har kommit till insikt! Gå ALDRIG på promenad med barn, valp och vuxen fågelgalning i en skog full av duvor!!!! Ojojoj..... vilken kalabalik! Malte stark som en oxe, Mårris som struttar runt och snor in sej i Malte medan han försöker komma ifatt Meja som springer och skrattar framför, och i träden ovanför sitter duvorna och hånler åt oss....behöver jag säga att humöret INTE var på topp efter den turen??.... Nä, nu är det endast en och en som gäller tills den lille skiten har lärt sej att gå i koppel. Och idag gick det genast mycket bättre:-)

Andra grejer som Mårris pysslar med nu för tiden..:hämtar grejer, allt möjligt som han inte bör sätta tänderna i, skor, strumpor mm (du är i gott sällskap nu Bosse...;-) Han har faktiskt i helgen bitit sönder sin första sko (jag skriver första, men jag hoppas innerligt att det inte blir nån vana..)Mejas foppatoffel.. det var bara remmen så den gick använda.. 

Något positivt om mattes lille bäbis är att han apporterar! På riktigt! I och för sej bara med boll så länge men det ska vi jobba vidare med :-) Jag kastar, säger apport, han hämtar och lämnar av:-))


Jag har fått nys om att Margrets Svea gjorde det bra idag på utställningen i Nybro:-) BIS 2:a!! Grattis igen Margret till denna pingla!


Nä, nu får det va bra för denna gången:-)

Hej hopp!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards