Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Helena - 9 juni 2010 22:42

Idag har jag jobbat långdag. Det började med att Lillskiten väckte mej vid 4.30 han var visst skitnödig...( Kan ju tillägga att jag jobbade kväll igår och kom inte isäng förrän 00.30....) Jaja, upp och ut och sen in med dem igen. Lyckades somna om men var så gott som halvdö när klockan ringde 6.15 Stängde av klockan och tänkte att jag ligger kvar en stund = livsfarligt. Paavo säger till mej innan han går till jobbet "du somnar inte om va?". Nä, hade jag legat kvar en stund till så hade det varit kört, så jag klev upp. Väckte Meja( som av nån lustig anledning sover så himla skönt när vi ska iväg till dagis!) 6.45, lämnade på dagis 7.30 och var på jobbet 7.46 Sen har dagen gått i ett! Vi har varudag idag så då är det fullt upp! Fast det är grymt roligt när det är mycket att göra och tiden går så fort då! Så helt plötsligt var klockan 16.00 och dags att gå hem. Jag behövde dock inte stressa och hämta på dagis, för min supersnälla mormor fixade det idag! Så hon och Meja har "lekt" sen 12.30 Och Meja älskar när gamlamormor är med henne:-) Ibland skulle man vilja va en fluga på väggen och få höra vad de pratar om ;-)

Sen flög något i gubben och rättsom det var hade kan tagit med sej Malte ut på en promenad!8-) Trodde jag... tog rättså lång tid(brukar det inte göra när guben tar en "lång"promenad;-)plötsligt står han dår i källartrappen! Och svetten dryper om honom! Då har han sprungit elljusspåret 2 varv!!! Hmmm, inte illa :-) Hoppas Malte får följa med fler gånger. Sen fick Han äran att natta Meja så att jag kunde ta ut Mårris på en liten promenad. Och denna gången blev jag ganska nöjd med promenaden! Han trippade så fint bredvid mej:-) Vi tränade sitt vid övergångsställen, stanna, stå, spring fint och ett ligg klämde vi också in! Det är så roligt när man ser lite framsteg!

Nä, nu ska hundarna få gå ut en sista gång, och jag ska duscha och sen hoppas jag att klockan inte är för mycket idag igen;-)

Godnatt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards