Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Helena - 26 augusti 2010 21:51

...vilket betyder långa jobbdagar för min del.15.30-22 imorgon, 11-22 lördag och söndag. Så det blir varken mycket barn eller vovvs för mej :-( Men samtidigt tycker jag ju att mitt jobb är fruktansvärt kul! Tyvärr är det troligtvis min sista schemalagda vecka:-( semestrarna är slut och därmed min tillfälliga anställning..Jag har lite spridda dagar i september som jag ska jobba, men det blir arbetsförmedlingen nästa vecka..:-((((( SURT!

Men jag har ju lite roligheter att se fram emot i höst iallafall:-) Det blir ju kurs för mej och Mårris och nästa söndag är det en liten inoff. i Ljungby som Mårris och jag ska åka på! Och ännu roligare är ju att Lena ska med! Inte med Betty denna gång utan Agnes har "dammats" av och ska följa med :-) Ska bli SÅ roligt! Efter vi hade trimmat henne på Öland så såg man verkligen hur hon mognat och i mina ögon såg hon väldigt fin ut!

  


Så idag har jag finputsat lite tassar och klippt "vispen" på Mårris:-)


Jag var ute på en promenad nu ikväll med Mårris och jag måste säga att jag är imponerad! Jag är absolut inte bortskämd med hundar som går fint i koppel, men Mårris han är helt underbar att promenera med! Inget stirr, ingen nos i backen, inget dragande i kopplet, inget ryck ut åt sidan för att pinka, bara rakt fram med högt buret huvud i lagom takt! Sen går han inte slickad vid min sida, men han drar inte! Han är duktig min pojk!

Vi har även stått framför spegeln och tränat stå fint ;-) Det är jättebra, för då ser man själv hur det ser ut och vad man behöver ändra på! Vi har lagt i en högväxel nu inför nästa helg, så nu tränar vi stå flera gånger om dagen i olika miljöer. (Klämde till och med in en uppställning på promenaden;-)

Emma och Lovis hade ju varit ute på nåt torg i Göteborg och övat innan hennes debut:-))

Sen måste jag ju berätta om ett hyss också (för Tanjas skull;-) När jag tittade på Ernst nu ikväll, så åt jag pistagenötter(de med skal) så jag hade en skål med skal på bordet. Sen skulle jag bara bort till datorn en stund och precis när jag sätter mej så ser jag i ögonvrån hur Mårris (ljudlöst) stiger upp med framtassarna på soffbordet och tar en stor mun skal och sen var det inte ljudlöst längre! Det krasade bra kan jag säga! Så det var bara till att bända upp käften och gräva ut alla skal;-)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards