Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg under september 2010

Av Helena - 14 september 2010 19:28

Har jobbat extra idag :-) En ganska lång dag, MEN vad skönt det är att få jobba! Efter jobbet blev det middag som snälla mormor hade fixat lagom tills jag kom hem:-) Skönt att slippa laga mat... Och sen en kopp kaffe på det.

Jag har varit ute och tränat lite med Mårris. Lite linförighet, sitt och ligg. Och även sitt- stanna kvar och ligg-stanna kvar. Inkallning blev det också. Eftersom han gjorde rätt med en gång blev det ett kort pass, men man ska ju sluta när det går bra! Lite apportering blev det också, men där har vi lite att jobba med...han tuggar... Men jag ser ljust på framtiden! Ska bli spännande att se på söndag om matte är roligare än de andra vovvarna;-)

Av Helena - 12 september 2010 19:26

Idag har jag varit på introduktion för kommande valpkurs! Vi var ett förväntansfullt gäng med lite olika erfarenhet av hund. Det fanns allt från förstagångsägare till mer erfarna hundägare. Det verkade som om de flesta hade småhundar, jag tror att vi bara var 5 st som hade lite större raser. Instruktörerna verkade trevliga och jag tror det kommer att bli riktigt roligt!


Jag beställde nya halsband till vovvsen för några dagar sen och de var jag och hämtade idag! Två fina halvstryp av märket Hurtta :-) De blev SÅ fina!

http://www.haromi.se/dbbutik/butik/bilder/fs/fs_7675.jpg

Ett svartbrunt till Mårris och ett rött till Malte


Av Helena - 11 september 2010 20:29

Har fått låna lite bilder av Paulas duktiga privat-fotograf ;-) Isabelle Fjällrot.

Golden Pearls Black Honeytazte "Xit"

  

  

SÖT!

Av Helena - 11 september 2010 19:02

Sofiero

Bosse BIR-valp

Dogge BIR, CACIB


Tranås inoff.

Xit (Chivas dotter) BIR-valp

Jojjo BIR, BIG 1:a, BIS 2:A!!!!

GRATTIS TANJA OCH PAULA!!!!!


Av Helena - 9 september 2010 22:55

Och ändå så känns det som man inte får nåt gjort!

  Men idag har vi tränat:-) Det märks att han börjar bli äldre.. den där Mårris..

Vi skulle träna apport idag (tack för tipset Maja:-) och det får vi nog träna mera... Nu hade jag ingen liten bock utan en stor som jag fått av Maja i nåt gummiliknande material. Mmmm, GOTT sa Mårris! Tugg, tugg.... Mera träning där. Sen blev det ligg med pipa, konstigt, för härom dagen satt det som en smäck och nu tog det ett tag innan han verkade fatta..testing,testing.. Sen blev det lite utställningsträning och DET gick iallafall bättre! Alltid nåt...;-)

Efter lunch blev det en promenad i samhället, Meja på cykel och jag och Mårris fick oss en skön promenad i rask takt:-)

När Paavo kom hem fick han order om att göra nåt roligt med Malte, så han fick en tur till sjön och ett skönt dopp! Medans de var borta passade jag på att ta med mej Mårris upp i skogen. Jag tog med mej en lång lina för att träna inkallning(tycker att han har tagit lite för stora svängar på sistonde) och det var ju tur! Nu fick vi chansen att träna inkallning med störning! Det var nämnligen fullt av småfågel och det luktade nog gott av älg för det fanns mycket spår! Så det var nyttigt! Imorgon blir det mer apportträning och ligg:-)


Fotat har jag också gjort:-)

  


  

Massa pippi!


  

Matte! Det är nåt här inne!! (Sveriges längsta hals?;-)


Kram!

Av Helena - 6 september 2010 21:52

Chivas son Morris blev BIR-valp i Högbo!

Med denna super-kritik!

very good proportion, nice head, good topline, very good movement

STORT GRATTIS till Tina och Morris!

Här kommer lite bilder som jag fått lov att låna!

Fotograf: Tina Norberg

  

    

Tycker nog att det är en perfekt mix av både mamma och pappa!

Hittade en bild på Chivas. I och för sig är han över 1 år men lite likheter finn det nog!

  

Av Helena - 6 september 2010 10:28

2 av Margret och Tages presenter:-)

    

Så här såg de ut när alla människor vällde in genom dörren!

  

Och för att undvika att stöta mej med vissa personer så tar jag bara de snällaste bilderna från kvällen...;-) Kan avslöja att jag har många roliga bilder där många ser väldigt roliga ut! Vi hade ju lite olika tävlingar och det blev en hel del bilder på folk som kämpar;-)

  

Tage i en av tävlingarna:-) I ett snöre runt midjan hängde en godis bit, och den skulle man få tag i utan att använda händerna:-)


Margret och Tage, 60-åringarna!

  



Och så några bilder från utställningen igår!

  

Lena och Agnes

  

Mårris och jag i BIS:et. Kan inte fatta att jag alltid ska fega ur och ta fram godiset....

  

Måste bara påpeka en sak. När jag kom in i rasbedömningen så sa domaren " jaha, en juniorhane" eeehhh, nä en valp...sa jag. Kände att hon inte riktigt gillade Mårris. Men om hon tyckte han var stor för sin ålder så titta på Vorstehn bredvid. HON gick i 4-6 månader. Då tycker jag inte att Mårris är nån bjässe..:-(

Vorsteh och gordon har samma mått i rasstandarden förutom att vorsteh har högre minimi-mått.

Av Helena - 5 september 2010 19:54

Även om det var en hel del stressande igår så blev det en super lyckad kväll! Det är  dags att avslöja hemlisen ;-)  En riktig överraskningsfest som Stina ordnat för sina föräldrar, Margret och Tage, som båda fyller 60 år i år! Hon hade lyckats samla ihop en massa vänner och det blev en riktig kanonfest! Och om de blev överraskade? Japp :-)

Presenter till dessa två människor är ju inte det lättaste, men som tur väl var så var vi 5 st som gnuggade våra geniknölar ordentligt;-) Jag, mamma, Tanja, Pernilla och Tina la ihop till dessa. Kommer bilder sen..

Samtidigt som Margret och Tage blev överraskade och glada av att se alla oss, så fick ju även jag träffa människor som jag lärt känna genom Margret! Annica och Benny köpte en hund av Margrets första gordon-kull och dessa underbara människor fick vi förmånen att träffa när jag skaffade Mozart och nu hade det gått nästan 10 år sen vi sågs! Men ändå känns det som igår! Tanja och Pernilla träffar jag ju inte heller varje dag! Tänk vilka härliga människor man lär känna genom våra älskade husdjur!

Iallafall blev det riktigt lyckad kväll och Stina som höll i trådarna, hade gjort ett riktigt bra arbete för att denna kväll skulle bli något de kommer minnas!

Det blev sent innan vi kom iväg på hemhållet och jag var nog hemma 01.15 (stackars Tanja och Pernilla hade ju LITE längre att köra så jag undrar hur pigga de är i dag...)

Vid 02.00 var jag nog isäng.. Klockan ställd på 07.00, för det var ju utställning idag..


Rätt seg var jag när jag vaknade idag (innan klockan ringde..) Packade min väska, kokade kaffe, drack kaffe och sen kom Lena:-)

Som vanligt var vi ute i lite väl god tid...Vi var väl på plats vid 10, vi hade nr 74-75....Men vi har lyckats fördriva tiden bra ändå, jag och Lena! Man har alltid mycket att prata om när man har hund!

Meja och Paavo kom och hälsade på en runda, passade perfekt då han kunde agera fotograf när det var vår tur. Det blev BIR-valp för Mårris och BIR till Agnes. Gissahur många gordon det var;-)

Det blev ju då ännu mer väntan. Det är vid sådana tillfälle man önskar att man har en ras i grupp 1... Endast 2 hundar i grupp 7 och Agnes fick den blå rosetten. Den röda gick (som vanligt;-) till Anders Lindh och hans superfina irländare Brilliant Bronze Centerfield. Anders har jag träffat på utställningar ända sen jag skaffade Mozart och har vi mött varandra i finalen så är det alltid han som fått den röda;-) Fast jag tror nog att Tage lyckats slå honom nån gång!

 Anders och Cosmos slutade som BIS 2:a!

 Sen blev det ännu lite väntan på Valp-BIS:et. Det var massor av valpar och Mårris som sovit en bra stund fick lite spel och hoppade och studsade istället för att springa på alla fyra. Så det var bara in och ut.

Så nu är jag grymt trött! Och det SKA komma bilder men kanske inte idag.

Nu ska jag läsa saga för Meja och hoppas att hon somnar snart...

Tack Lena för en supertrevlig dag!


Och alla som var på festen igår, FAN vad kul vi hade! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards