Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Så har det då hänt!

Av Helena - 26 december 2010 18:03

Efter ett par ganska intensiva juldagar så var det ganska skönt att få sticka iväg på hundutställning :-) Fast det var grymt kallt... Vi var i Moheda bollhall på en liten inoff. som har som tradition att alltid köra på annandag jul :-) Det var jag, mamma, Mårris och Chivas. Det var bara våra gordonsettrar anmälda. Båda fick HP och mamma fick visa Chivas i bhkl och BIR.  Mårris (!) drog det längsta strået och fick BIR-rosetten :-) Båda fick jättefin kritik:-) Sen var det då dags för gruppfinal. Det är så skönt att de tar gruppfinalerna direkt efter att alla i grupp 7 bedömts! För då behöver man ju inte vänta så länge!

Men åter till gruppen. Det var faktiskt lite kul att gruppen bara bestod av settrar! Och alla fyra setterraserna var representerade:-) Röd-vit, irländare,engelsk och gordon. 4:a blev den rödvita, 3:a den engelska...och sen var det då röd mot svart... Den röda var den "gamla vanliga;-)" som vi brukar möta i gruppen. Anders Linds fina Brilliant Bronze Centerfield, en riktigt snygg irländare! Och så var det då Mårris kvar. Behöver jag säga att hakan åkte i backen när Mårris fick den röda rosetten??!!! Vi var nog lika förvånade både Anders och jag ;-) Så hände det då äntligen, en av våra slog de röda :-))) Det bästa av allt var ju att det var min lille prins;-) Och han var så duktig :-) Mamma, den stackaren hade ju jobbat natt så hon bestämde sej för att åka hem och vila lite (de var ju tillråga på bortbjudna ikväll..) så Mårris och jag fick stanna kvar själva och invänta BIS:et. Där hade vi dock inget att hämta trots Mårris tappra försök till att charma domaren;-) Han sökte ögonkontakt med henne och följde henne med blicken och viftade glatt på svansen åt henne under förhandsgranskningen. Men det räckte inte..;-) Vi blev(som alla andra utanför pallplats) 6:a och fick en ENORM rosett :-)

En lyckad dag :-)

Min kamrea var tyvärr kvar i bilen, men mamma lyckade nog få några bilder, men de får ni vänta på lite.

Men en bild på Mårris och sin megarosett är ju ett måste ;-)

  

 
 
siv

siv

26 december 2010 19:07

Men GRATTIS ! ! !
Och vilken rosett ! Inte utan att man blir lite avundsjuk ;-) Hoppas julfirandet varit bra, hur som helst så blev det ju en avslutning på topp.
Grattis igen
Siv

http://ozzysky.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

26 december 2010 19:13

Jättegrattis! Äntligen di svarte före di röde!!
Kram

 
Maja

Maja

26 december 2010 22:36

Stort Grattis!!
BIG-1 känns ju alltid lite extra
Och vilken rosett sen då!!
Njut av dagen

http://www.aprilshasthund.se

 
Tanja

Tanja

27 december 2010 00:09

Tack för sms:et Alltid kul att få något så underbart meddelande när man själv sitter och deppar för att man ska iväg på middag istället för att mysa framför TV:n. Ett stort grattis än en gång till BIG 1 och vilken rosett sen. Den får väl en hedersplats kan jag tänka mig.
Bamsekramar

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Isabelle

28 december 2010 00:09

Massa GRATTIS till fin placering och till en gigantisk rosett! :-D Jag har varit i Moheda en gång och det var KAAAALLT! :-D Men, för eran del var det tydligen helt klart värt det :-) Grattis igen!

 
Ingen bild

Johanna

28 december 2010 16:06

STORT GRATTIS TILL BIG;BEST IN SHOW 6. Vilken rosett med. Den var snygg. Bästa av allt ni slog den röde....;-) Alltid roligt att höra...då fortsätter du med rasen ett tag till vad??? Nu kan du ju leva på detta ett tag.....GRATTIS! Kul!
Massor med kramar till både matte och hund.

 
Ingen bild

Helena

28 december 2010 21:54

Tack alla! Jag är grymt stolt;-) MEN.... jag träffade också en annan UNDERBAR varelse... en liten black & tan amris... Så jag har redan bokat en liten bebis ;-)fast det är så klart inte aktuellt just nu, men eftersom hon fött upp amrisar i 30 år så hade hon inga planer på att lägga av ännu! Så i framtiden blir det en amerikansk cocker :-)

 
Ingen bild

Margret

29 december 2010 18:48

Oops, tala om att tappa hakan (jag fick näst intill ståpäls)!!!
Att "lille" Mårris slog Anders "Centerfield" med alla hans meriter är ju toppen!!!
Ett JÄTTESTORT GRATTIS till Er båda, ni är helt enkelt bara bäst :-)))
PS: Vad hade du på fötterna???

GRATTIS-KRAMAR och lycka till framöver önskar vi i Videslund.

 
Ingen bild

Helena

29 december 2010 23:10

Margret: Ja, visst var det helt osannolikt att vi skulle vinna över honom??!! Men domaren sa att Mårris rörde sej fantastiskt och det var det som avgjorde :-))) Och kan du tänka dej att jag hade ett par svinkalla gympadojjor på fötterna ;-)

 
Maja

Maja

29 december 2010 23:55

En cocker????
Vad hände med Braccon?
Men du får allt köra Gordon ett tag till!!

http://www.aprilshasthund.se

 
Ingen bild

Helena

30 december 2010 22:50

Maja, jo förhoppningsvis har ju mina pojkar ett antal år kvar:-) Men det KOMMER bli en cocker:-) Jag blev totalförälskad i denna underbare black & tan-(givetvis;-)hane!

 
Ingen bild

Margret

31 december 2010 09:16

Helena, jag var helt övertygad om att du hade turstövlarna på!!!
PS: Mitt förra inlägg blev helt mysko pga av jag använde citationstecken :-(((

Ett riktigt GOTT NYTT till Er alla i Rydaholm och lycka till i alla vänstervarv som Mårris springer 2011.
Kram, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards