Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Helena - 5 april 2011 21:48

Ja, äntligen.. vet inte hur många gånger denna veckan jag tänkt att NU ska jag in och blogga,  men det har inte blivit så! Tiden räcker inte till! Det är så mycket annat som ska göras hela tiden ;-)

Ja, vad har hänt då? Tja, inte så mycket igentligen på hundfronten. Vi tränar på helt enkelt. Lydnadskursen börjar den 17:e och det ska bli riktigt kul! Jag är taggad! Vi var på klubben idag och tränade. De har fri träning på tisdagar och det var en hel del folk och hundar så det var nyttigt för Mårris :-) Lite ofokuserad emellanåt men jag är nöjd :-)

En fin träningsväst har jag (med hjälp av mamsen) fixat också:-) Köpte ju en jacka på Englessons postorder för ett tag sen, men jag tyckte att den var liiite för kort och liiite för kort i armarna så den förpassades till garderoben. Men sen såg jag att klubben hade liknande västar, så jag bad mamma klippa av armarna och vips så hade jag en perfekt träningsväst ;-) Lite tråkig dock så jag tillverkade ett snyggt gordonsetter-tygmärke som jag sydde fast på ryggen :-) Mycket snyggare ;-))


Vi har en hjälte på jobbet också! Annelie med engelsksettern som ni såg bilder på här inne för ett tag sen var utför något riktigt hemskt i lördags! Hon var ute på promenad med Bonzo och en vän.Hon hade honom lös( han brukar aldrig gå nån stans) De stannade och pratade en stund och när hon ropar på honom sen så kommer han inte...  Då säger kompisen det är väl inte is på ån...de hör hunden..  Annelie springer dit(det är en brant ner på nästan 15 meter och där nere, ute på ån så ser hon sin hund.. hängande med ena tassen och huvudet på ett isflak... Som TUR är så har hon inte tagit av honom halsbandet denna dag, och som TUR är så har hon av någon anledning ett "kärringkoppel" med sig (hon använder aldrig det annars) Hon tar sig ner för branten snor runt flexikopplet runt ett träd och fäster det i sina byxor och hoppar i efter hunden! Får tag i halsbandet och lyckas dra in honom till land.... Hade detta hänt senare på dagen så hade hon nog aldrig hittat sin hund..Det finns nämnligen dammluckor som öppnas på eftermiddagen och då blir vattnet jätteströmt.. Men det slutade ju lyckligt som tur väl var! Men det var en VÄLDIGT shockad Annelie som kom till jobbet i lördags...

Så tänk på det om ni vistas runt vattendrag med era hundar! Håll koll!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards