Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Helena - 17 april 2011 21:17

Idag har vi varit på kurs jag och Mårris! Måste jag säga att mattes prestationsångest blev ännu större...? ja...Jag vet ju vad han kan..egentligen.. men vi tar det från början.

Vi startade dagen kl 6.30 Då tyckte Mårris att matte skulle stiga upp. De har ju sovit i sängen eftersom Paavo och Meja varit i stugan i helgen. Desto lättare för Mårris att väcka matte ;-) Så det var den sovmorgonen!Efter intagen frukost så blev det kloklippning och lite tasstrimm. Vi ska ju på utställning på fredag!

Kl 13 bar det iväg mot Ljungby! Solen sken och det var en riktigt skön vårdag! Fler vårtecken hade dock äntrat lydnadsplan... Massor av sädesärlor...Koncentrationen var på topp!!... skulle inte tro det! Pippina var ju MYCKET intressantare än matte! Jag fick jobba på ordentligt...Men vi var ju inte sämst iallafall ;-) Det fanns de som hade andra problem också. Så nu har den stora utmaningen börjat! Idag tränade vi linförighet, platsläggande och sitt, ligg, stanna kvar med störning. Bla så tränade vi att de skulle sitta kvar och sedan skulle vi dra i kopplet, men hunden skulle ändå stanna kvar. Han är lite lätt i baken, Mårris så det ska vi öva på. Fick veta att han var superduktig på det precis när vi hade slutat och skulle gå ;-) Han satt så fint och stilla när vi skulle gå mot bilen. Jag drog och drog i kopplet för att få med honom, men han satt som gjuten i backen! Varför? Jo, en liten sädesärla (inte rädd om livet) trippade 2 meter framför honom ;-) Men vi hade en kul dag och hoppas att det ska gå LITE bättre nästa gång ;-)


Lite vår-bilder!

     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards