Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Helena - 15 maj 2011 21:12

Ja ungefär så har veckan sett ut   Och givetvis en hel del jobb också ;-)


Förra söndagen så stod apportering på schemat på kursen. Vi har ju haft lite trubbel med den biten... Tar den, ja, men sen tuggar han och håller på och spottar ut den... Men jag fick ett tips från en av instruktörerna, ett jäkligt simpelt tips igentligen som man borde kommit på själv... det var att när han tagit den i munnen, så skulle man hålla en godisbit ovanför huvudet, så att han tittar uppåt! Automatisktså ligger ju apporten kvar i munnen :-) Så det har vi tränat på i veckan, och resultatet då? Jo,det här :-)))))

    Den här träningen gjorde susen för oss! Nu känns den biten inte alls jobbig! Men mer om det sen..


Tänkte visa en bild på Chivas, det var ju ett tag sen han fick va med här! Tina höglöper för fullt och Chivas, ja han tar det hela med ro. Nästan så att han tycker att hon är jobbig när hon trycker upp hela arslet i ansiktet på honom... Tina gör dock allt för att få till det.. lockar med honom bakom buskarna och ställer upp sej..Vilket fruntimmer!!

  Chivas


Igår for vi iväg till Malmö, mamma och jag. Först blev det kaffe hos syster och sen iväg en runda på stan! Där shoppades det en del och sen gick vi och åt. Första gången i hela mitt liv som jag smakade falafel :-) Det var ju en ganska trevlig bekantskap:-) Efter det så gick vi hem, fixade iordning oss och sen bar det iväg mot tunnelbanan. Varför blir man alltid så nervös när man ska göra nåt sånt som man inte är van vid?! Iallafall så gick det bra att åka tunnelbana ;-) och vi kom fram till Malmö arena. Hade ju varit lite skriverier i sydsvenskan om att det fanns demostranter som tyckte att Cesar Millan var en bluff, så när vi kom fram stod där 3 polisbilar och vi tittade oss omkring för att se om vi såg dessa demostranter... jo där var de...8 st..

Föreställningen var trevlig och han var precis som på TV :-) Glad och skojfrisk :-) Det var ett par hundar med i showen som hade diverse problem som han hjälpte, med simpla enkla medel som igentligen är självklara! Han är en riktigt duktig hundmänniska, det kan ingen ta ifrån honom!

Det var en lyckad föreställning och vi kom faktiskt tillbaka till Malmö station utan konstigheter ;-)

Väl hemma hos Jennie så vankades det ost och kex och lite vin, tillsammans med Eurovision :-)  Ett bra avslut på dagen :-)

Sen bar det iväg hemåt igen för jag hade ju kurs kl. 14 och det ville jag ju inte missa ;-) Så hunden fraktades med hjälp av pappa till Ljungby där vi mötte upp efter 2 timmars bilkörning. Nyheten på dagens kurs var fjärrdirigering. Det kommer ju inte förrän i 2:an men det kan ju va rätt kul att träna på redan nu:-) Sen gick vi igenom lite av varje. Apporten var det genomgång på, och tro det eller ej, men han satt fint vid sidan, tog apporten och släppte på kommando!! Men sen såg han små, små bruna fläckar på andra sidan planen... och då blev han som förbytt.. Okoncentrerad, nosade i backen... sen skulle vi kasta iväg apporten och han skulle hämta. Jag kastar, ger kommando, han sticker som ett skott mot apporten och......viker av och får eld i röven.. MOT PIPPINA!!!! VRÅLAR: NEEEEJ!!!! I loppet av en millisekund tittar han på mej varpå jag skriker HIT! Och se på fan!!! Han vänder, kommer in och sätter sig i fot-position!!! Ibland är det bra när de tjuvar lite för då får man verkligen se om lydnaden sitter ;-) Jag är verkligen stolt över min lille gris! Trots lite små detaljer som vi måste slipa på så VET jag att vi en dag kommer tävla i lydnad!! Och det,mina vänner, kan jag lova att jag ALDRIG hade vågat säga om mina andra små älsklingar! Mårris är på ett helt annat sätt än de andra herrarna som funnits i mitt liv. De var helt underbara på sitt vis, men fruktansvärt egensinniga ;-) Mårris är mycket mjukare  och mer lyhörd. Och framför allt så älskar han sin matte mer än nåt annat  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards