Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Långt mellan uppdateringarna!

Av Helena - 28 april 2009 09:05

Usch vad jag är dålig på att skriva! Men ska försöka få ihop lite!

 I lördags var jag och Malte på agilitykurs. Paavo tyckte att han behövde tvätta färdigt huset(som ska målas nu i vår) så han följde inte med. Det var en dubbelkurs på 3 timmar. Malte tyckte nog att det blev lite långtråkigt för han var inte alls på hugget när det var dags att köra en hoppbana.. Det var faktiskt väldigt mycket väntande.. Först skulle alla få gå igenom gungan(vippbrädan) Vi fick väl knappt 10 minuter var (7 deltagare) sen fick vi vänta och titta på de andra. Sen var det dags för genomgång av slalom, samma där 10 min per hund och sen vänta.. sen efter det så skulle vi fika och efter fikan skulle vi köra en hoppbana som de hade haft på cupen tidigare på dagen. Vi fick givetvis starta sist.. Malte var SLÖ! Eller kanske inte slö men okoncentrerad! Det gick fort och slarvigt! Han tog lite FÖR stora svängar om man säger så:-) Inte så att han drog till andra sidan planen men det blev inte bra.. Andra rundan gick det bättre, han var lite mer fokuserad och felen berodde nog mest på mej och mina placeringar och handling. Men iallafall sa Catja(instruktören) att han hade kapacitet! När han själv vill...:-) Vi får jobba på det!

 Igår snickrade jag lite på skrindan, och jag fick till det riktigt bra! Nu funkar det att sätta skaklarna på och hundarna kan dra! Chivas fick ta premiär turen med Meja där bak. Tyvärr surade Meja ihop sista biten innan vi var hemma så jag fick bära henne sista biten hem samtidigt som man skulle hålla reda på Chivas, skaklar och skrinda:-( Men han var relativt trött så han gick fint bredvid sista biten hem! Vi får väl se om det blir Maltes tur idag ner till affären:-)

Tina och Jackie löper nu för fullt, Tina är väl snart färdig med höglöpet och Jackie ligger lite efter. Jacki blir ju lite märklig under löp, hon blir som en valp på nytt och ska leka med pipisar och kela och sådär. Det som är mindre trevligt är att hon gärna vill ta en runda i skogen på egen hand.. I söndags satt vi på framsidan och plötsligt började Tina gnälla väldigt konstigt, det lät nästan som hon fastnat i något. Mamma sprang till baksidan och där stod Tina vid staketet.. själv.. Jackie hade klämt sej ut på ett ställe!(fårstängsel) Mamma tittade på klockan och jag gick in till mej för att ta in Chivas (inte så bra om hon kommer och ställer upp sej för sin egen son:-) Då hörde jag ett brakande nere i skogen! Jag skrek till mamma att jag hörde henne och sen gick vi ut i skogen för att se om vi såg henne. En bit in ligger det ett stort hygge, så vi gick dit och mycket riktigt såg vi henne i utkanten av hygget. Men att ropa och vissla på henne funkade ju givtvis inte.. så vi gick mot platsen vi såg henne. Längst ner på vår gata ligger folkets park och när vi gått en bit så kom vi upp bakom parken, men vi varken såg eller hörde någon Jackie. Så jag gick upp på vägen och då hör jag något braka till bakom mej.. Jackie! Hon hade säkert full koll på var vi befann oss! Ja, det blev duschen för Jackie när vi kom hem. Undrar om mamma får igenom att ett nytt staket ner mot skogen är prio 1 :-)

 
 
Tanja

Tanja

28 april 2009 11:28

Inte har väl ni hundar som rymmer. Jag har hört att Gordons lämnar aldrig sitt hem. Jag fick själv hämta Kezo hos grannen igår.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Helena

Helena

28 april 2009 13:59

Den som sagt det skulle jag gärna vilja ta ett snack med:-)

http://www.jaquilines.se

 
Tanja

Tanja

28 april 2009 21:43

Det var min granne som sa det när han för första gången träffade Kezo för 2 år sedan, fast han var ganska sarkastisk när han sa det.

http://www.kezodouglas.se

 
Margret

Margret

29 april 2009 23:06

En av anledningarna till att jag hoppar av som SBK-instruktör = att alla "kursare" tycker att "det blir för mkt väntan på sin tur" (direktiv från SBK att all träning skall vara anpassad till varje hund. Det var helt annorlunda när jag började gå kurser på SBK = då fick man minsann hålla igång hela tiden och hade man problem så fick man enskild träning!!!
PS: Tage har känt 2 ev. 3 hasselnöter på vänster sida = "OLLE JÖNSSON"
Kramar i massor!!!

http://www.vidjoels.se

 
Helena

Helena

30 april 2009 18:57

Margret: Jag hoppas att det blir nån som är MYCKET snyggare än Olle Jönsson;-))

http://www.jaquilines.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards