Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg under april 2010

Av Helena - 30 april 2010 11:22

Fick helt UNDERBARA bilder på posten idag!! Tack Paula och din duktiga fotograf!! Det är alltså bilder på valparna :-)

Här kommer lite bilder på de som fortfarande är osålda!!

    

Lilla Golden Pearls Black Hurricane

    

Golden Pearls Black Highlander

    

Golden Pearls Black High Zcore

Resten av valparna har börjat flytta och vi önskar alla STORT LYCKA TILL!!

Av Helena - 27 april 2010 22:44

Jag fattar inte att han står ut med det där lilla monstret med de sylvassa tänderna!!! Idag har faktiskt Mårris varit helt hopplös! Malte har knappt kunnat lägga sig ner förrän han är framme och klättrar på honom, biter i öronen, halsen läpparna.... och det enda han gör är att gapa lite, på sin höjd morra lite kanske stoppa in hans huvud i munnen...men han blir aldrig hårdhänt eller säger ifrån ordentligt, iallafall inte så den där lille skiten fattar...  Ibland så vill jag bara slänga iväg honom därifrån och liksom hjälpa Malte lite, men samtidigt så tycker jag ju att han borde kunna säga ifrån själv...

      "

Jag orkar inte med dej mer nu..."  


Förra fredagen var Mårris  och fick sin 12 veckorsspruta, passade även på att fylla på Maltes. Eftersom det var första gången för Mårris så passade jag på att byta veterinärstation. Tyvärr så har jag tappat förtroendet för den förra,efter alla turer med både Janko och Jackie och även på Mozarts tid, så nu blev det byte.   När vi ändå var där så ville jag att de skulle kolla Maltes hals (han har harklat sej ett tag och även dreglat mer och tjockare slem än vanligt. Han opererade bort sina mandlar för ett par år sen, så jag kollade lite på nätet och kom fram till att de inte har fått bort allt vid operationen och att det har börjat bli irriterat igen. Och mycket riktigt så var han ful i halsen, så nu går han på pencillin och på måndag ska han in igen, sövas och kolla om det blivit bättre eller om det får bli om-operation.. Samtidigt så vill jag uppmana alla att be era veterinärer kolla era hundar i halsen med jämna mellanrum, de kan nämnligen bli väldigt sjuka av dåliga mandlar! Jag hittade en artikel som är väl värd att läsa...

http://www.freewebs.com/tangotimes/tonsillit.htm

Av Helena - 26 april 2010 23:26

Har spenderat de senaste 3,5 timmarna med att ladda ner foton på CD.... men nu är de i säkert förvar! Nu skall det bara framkallas lite också.... sen i augusti förra året... men det får nog ske i morgon för nu ska datorn stängas av och jag ska krypa till kojs, jobbar ju imorgonbitti!

Fast först ska jag bjuda på alldeles färska bilder på min "fining"! (kan upplysa de som tror att han är JÄTTEDUKTIG på att stå still, att så är inte fallet! 2 av 10 bilder blev bra!!)

    

Fast allra snyggast är han förstås när han står fritt;-)

  

(förutom öronen;-)

Av Helena - 19 april 2010 21:44

I söndags var det inoff. utställning i Moheda igen. Tina och Chivas var anmälda. Tyvärr så hade mamma missat att hon och pappa skulle på kalas i Halmstad den helgen, så det blev lite smått panik i lägret. Som tur väl var så var Evve (lillasyster) snäll och följde med. Jag fick henne till och med att ställa ut Tina!! Margret och Tage var där med Svea också, tyvärr blev det inte favorit i repris för Svea men det blev BIR och BIG 2:a!! Och det är ju inte illa pinkat!!! Chivas blev BIM och Tina 2:a bästa tik.

  

 Chivas var lite stissig och jag trodde att det berodde på att Tina var med, men senare fick vi veta att i buren bredvid låg en drever som löpte och idag så..... löper Tina... inte så konstigt att han var på tårna!! Fast han trodde nog att det var Svea som luktade gott, för han kunde inte  låta bi att "springa baklänges " när vi var inne i ringen samtidigt. Eller så tyckte han helt enkelt att hon var snygg;-)
  

Eftersom det blev en kortdag så hann vi hem lagom tills att mormor skulle bjuda Paavo och Meja på middag, så vi fick också smaka på mormors fantastiskt goda biffar!

Efter det bar det av hemåt igen och Evve tränade lite lydnadsmoment med lillfisen. Och vet ni vad?! Jag tror att vi har ett blivande lydnadsämne här hemma!!! Jag är SÅ stolt över min lille pojk! Och Evve var helt lyrisk!!" Han KAN ju!!!!"

    

  

  

 Och vet ni vad? Idag apporterade han! Jag kastade ut en dummy och han kom med den och lämnade av den till mej:-))) Behöver jag säga att det nästan tårades i ögonen? Min lille goding! 


Av Helena - 19 april 2010 21:42

  

  

  

  

Från 7 till nästan 12 veckor..... det går fort!!!

Av Helena - 16 april 2010 13:39

  

Ett gäng busungar!

Underbara var de,givetvis;-) Fulla av bus! Det finns ju några otingade valpar kvar så här kommer bilder på dem!!

  

Svart hane, en framåt herre!

  

Grön hane, min favvis!

  

Vit hane, en riktig liten biff! Och kullens cooling!

    

Och så lilla röd tik. Med sina 1, 9 kg är hon den tuffaste i hela kullen! Hon kallas inte Ferrari för intet....

Om någon är intresserad, eller vet någon som är sugen på en gordon är ni välkomna att höra av er!

Av Helena - 14 april 2010 22:48

Läste på Mårris pappa, Mr Marlons hemsida att han gjort det bra på jaktprov i helgen! Så här stod det:

Field Trial weekend in Fronhausen, Germany:

We've had a nice weekend with wonderful results :-)

Laila (Laurelhach Morgan Sweet) started in Junior Trials and got an excellent with 17 points

Marlon (Sundowner's Amaretto-Kiss) did start at international Derby and got an excellent with 16 points.

We're absolutely proud and happy with these great youngsters who work so hard and fantastic already.

Har inte så bra koll på tyskarnas prov, men eftersom de verkar nöjda så är det nog rättså bra :-)


Imorgon bär det åter igen av till Tranås för att få en sista titt på Chivas och Lavas valpar! Ska bli så spännande! Gissar på att de har växt en del...

Fick ett smakprov på mailen idag :-)

Den lilla röda tiken
   

Orange tik

  

Svart hane 

Av Helena - 12 april 2010 21:25

Idag har Mårris fått sniffa på fågel för första gången! Och vilken reaktion vi fick! Den var HANS och ingen annans! Han till och med morrade åt Malte!

    

Det var en fin fasantupp som mamma och pappa hittat påkörd nu när de var på Öland. Inte vet jag om man får ta dem, men vi tyckte ju att vi kunde ha användning för den ;-)

 Sen har vi tagit ståbilder, och nu tycker jag att han skjuter iväg på höjden! Fast det går från dag till dag tycker jag! Och skulle han vid nån måltid inte äta upp all mat så tycker jag att han blir mager med en gång :-O Fast det är väl så kanske;-)

Så här ser han ut nu iallafall :-)

    

Och så här söt är jag när jag lägger huvudet på sne!

  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards