Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Måla, måla måla...

Av Helena - 5 juni 2009 21:04

.... är väl ungefär det vi har gjort denna veckan:-) Vi ska nämnligen gå från rött hus med svarta knutar till ljusgrått med lite mörkare grå knutar! Just nu är det mesta ljusgråa målat två gånger, och den nya färgburken med mörkgrå har kommit, så i helgen (om det blir väder) så blir det mer målat! Fast i morgon blir det hundutställning med Chivas först:-) Meja har tjatat hela veckan om hundutställning *ler*. Hon har tillochmed visat "mammamo"(gamlamormor) hur man gör på hundutställning! Hon hade gått fram till Chivas och tagit tag i svansen och hållt ut den och försökt nå fram till huvudet och visat upp honom för henne *fniss*! Har vi en ny handler i familjen mån tro?! Ska försöka få med detta på kort:-)

Jag har också provat min nya coat king och jag får nog säga att detta blir en ny favorit pryl! Jackie hade den perfekta pälsen för detta redskap, hon blev jättefin på ryggen! Tina har ju lite "ulligare" päls men det blev avsevärt bättre. Chivas får vänta, han har ju fortfarande inte så lång päls och jag tycker att han har tillräckligt kort på ryggen. Men jag måste säga att det spar ju jättemycket tid än om man ska "rycka" dem! På måndag kommer Eddy(J. Amazing Aragon) hit på trimmning och då ska jag försöka ta före och efter-kort så ni får se!


Paavo har varit på fisketävling med sitt jobb idag och han lyckades ju givetvis klanta sej... krok i fingret och akuten.. KARLAR!! måste va matcho hela tiden... okej, lite synd om honom var det..

Lite bilder:-)

Paavos finger med krok överst, Malte vid sjön (förra veckan när det var så varmt) i mitten och nederst Chivas på utställningen i Växjö förra helgen.

 
 
Tanja

Tanja

5 juni 2009 22:06

Fortsätter Meja med att "ställa" Gordonsettrar så kan jag kanske hyra henne som handler i framtiden. Jag har ju två och kan ju inte klona mig när dom hamnar i samma klass.
Kram

http://www.kezodouglas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards