Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Påse= ett måste!!

Av Helena - 20 juli 2009 22:27

Hundskit är ju ofta ett hett debattämne i lokal press. Vi hundägare får ju ofta ris för att vi inte plockar upp efter våra hundar. Tyvärr dras ju alla över en kam..även vi som har påse och plockar upp efter våra hundar.. När snön smälter fram på vårkanten syns det extra tydligt.. mitt på gångbanan ligger flera högar.. SKITÄCKLIGT!! Jag tycker det är helt ofattbart att man kan se sin hund sitta skita mitt på vägen och gå därifrån! Om man då har lyckats glömma påsen så kan man väl ändå offra sin doja och sparka in det till kanten! Skorna kan man ju tvätta av när man kommer hem.

Jag brukar gå en runda som går utanför samhället, det ligger lite hus i början och slutet av rundan men där emellan är det stora åkrar på båda sidor. Idag när Malte och jag var ute och gick så blev han skitnödig precis utanför ett av husen, och som tur väl är hänger det alltid 2 bajspåsar på alla mina koppel:-) Det som är lite surt är ju att resten av rundan få bära omkring på den där påsen.. för det är extremt dåligt med soptunnor här..och man vill ju inte gärna stoppa den i fickan *urk* :-)

Jag säger som SKK:s reklam "plocka upp- en skitsak!"


 
 
Tanja

Tanja

21 juli 2009 10:43

Jag håller fullständigt med dig. Men jag måste även säga att det kan bli lite väl maniskt av en del som kallar sig "områdespoliser". Jag minns en gång när jag hade min St bernhard. Jag var ute och gick med henne och hon satte sig och kissade. Hon hann knappt bli klar förrän en äldre herre rusade fram till mig och sa att jag skulle väl ta upp det där. Jag tittade på honom lite oförstående. Ville han att jag skulle ha en tratt och flaska med mig eller? Det visade sig att han trodde att hon hade bajsat. Men han kunde väl väntat tills hon var klar innan han började gorma. Han kände sig rätt dum efteråt :-)
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Helena

21 juli 2009 15:11

Nä, områdespoliser går fetbort:-) men skulle jag se nån antingen utan eller med påse hemmavid så skulle jag erbjuda dem en påse och samtidigt erbjuda dem att slänga den i min soptunna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards