Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Ett år äldre

Av Helena - 13 februari 2010 14:15

Idag fyller jag år! Fick tårta på sängen av guben och Meja, Malte var förstås också med :-) Inte favvisfrukosten kanske, men lite fick man ju ta iallafall när de hade ansträngt sej ;-) Annars har dagen inte varit så speciellt glamorös, och kommer inte bli heller. På förmiddagen skottade jag lite snö (eftersom det envisades om att snöa inatt, och fortfarande håller på...) sen kom mamma, pappa och mormor på lite födelsedagsfika. Sen har det blivit lite snöskottning till, tvättat lite, varit ute och tränat lite apport med Malte(gick inte så jättebra i djupsnö..) och nu sitter jag här en stund. Och ikväll (kl 16) ska jag jobba.


Vi har haft en bil hemma på prov sen igår. Paavo vill byta.. Det blir troligtvis en Volvo V70. Eftersom vi inte har så många hundar längre och Meja inte behöver någon vagn så blir ju Chryslern lite väl stor. Fast jag har verkligen gillat Chryslern, den är ju väldigt bra med sina "stow & go" säten(som man kan fälla ner i golvet) Perfekt när man ska iväg och behöver mycket plats för packning, hundar osv. Maja, du är inte intresserad?? Nu när du ska utöka hundbeståndet och allt;-))

Iallafall så var Volvon jättefin och skön att köra! Paavo ska ju givetvis ha en R = massa lulllull...och då blir den ju lite utöver den vanliga V70:n.


Nä, nu är det nog bäst att jag fixar lite käk innan det är dags för jobb:-)

Ha en trevlig lördag!!

 
 
Ingen bild

Johanna med familj

13 februari 2010 16:37

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Önskar familjen Joelsson. Hoppas du får en trevlig dag med massa paket....vet ju vad du helst önskar dig just nu. ;-) en valp kanske!!?? Har jag rätt? Massor med kramar från oss alla...

 
mamma

mamma

13 februari 2010 20:56

För 31 år sedan var du inte speciellt stor!!!Då låg vi på BB ,Värnamo sjukhus du och jag.Vi var sååååå stolta pappa och jag över tös nr.2!!Storasyster Jennie var inte heller speciellt missnöjd över att ha fått en efterlängtad lillasyster.Det var en riktig vinter då som nu .det var så kallt att vattnet frös i köket,pappa brände upp en hårtork när han skulle tina upp röret.det blåste en isande nordanvind. lite historia över din födelsedag!! kram på dig.

http://www.jaquilines.se

 
Tanja

Tanja

13 februari 2010 21:28

Ett stort grattis från skåneland. Hoppas din dag blir lika underbar som min. Fjärrkontrollen i handen och zappa mellan alla OS-kanalerna. Kanske det blir ett första guld i dag från din namne. Helena Jonsson eller Helena Johansson, två underbara tjejer.
Kram på dig

http://www.kezodouglas.se

 
Maja

Maja

13 februari 2010 22:13

Grattis på Födelsedagen!!
Jag flabbar när du nämner mig om bilen, för när jag läser ditt inlägg klickar det till direkt. Något för mig kanske?
Dessutom måste jag tillägga, är jag inte särskilt nöjd med min V70 denna vinter. Det är ingen perfekt snöbil, drar inte släp så bra, och kommer inte upp för alla backar. Men vi får väl aldrig uppleva en sån här vinter igen??

http://www.aprilshasthund.se

 
Ingen bild

Lena

14 februari 2010 10:54

Många grattiskramar från oss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards