Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Lite bilder

Av Helena - 12 april 2010 21:25

Idag har Mårris fått sniffa på fågel för första gången! Och vilken reaktion vi fick! Den var HANS och ingen annans! Han till och med morrade åt Malte!

    

Det var en fin fasantupp som mamma och pappa hittat påkörd nu när de var på Öland. Inte vet jag om man får ta dem, men vi tyckte ju att vi kunde ha användning för den ;-)

 Sen har vi tagit ståbilder, och nu tycker jag att han skjuter iväg på höjden! Fast det går från dag till dag tycker jag! Och skulle han vid nån måltid inte äta upp all mat så tycker jag att han blir mager med en gång :-O Fast det är väl så kanske;-)

Så här ser han ut nu iallafall :-)

    

Och så här söt är jag när jag lägger huvudet på sne!

  

 
 
Maja

Maja

12 april 2010 23:28

an apporterar ju!!!!!!!!!!
Härligt

http://www.aprilshasthund.se

 
Tanja

Tanja

12 april 2010 23:37

Nu har inte Bosse fått prova fasan men han provar allt annat. Idag på jobbet hade han tömt en sopsäck och fått med sig hushållspapper som det var ren lögn att få tag på. Han är en jäkel på att finta. Nu satt jag på avstånd och såg det hela och gav mig inte in i leken, roligare så. Som hans passare jagade, hahaha
Mårris mager, ingen fara, samma här. Bosse ser ut som en benget. Han växer som tusan på höjden men inte på bredden.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Lena

13 april 2010 08:43

Du milde vilken skillnad sen jag såg han, vad han växer. Det kanske blir en ny Malte. Fniss fniss. Bara skojar. Han är underbart söt.
Kram

 
Ingen bild

Helena

13 april 2010 09:34

Han apporterar allt, Maja! Tror inte att det blir några problem med den biten:-)
Tanja: Skönt att höra att det inte bara är Mårris som är en benget nu då ;-)
Lena: Tror du inte jag är orolig?!!;-)

 
Ingen bild

Paula

13 april 2010 15:12

Vilken goding! Han ser ju underbar ut.....vilket förbröst han ser ut att ha!!! Verkar mycket lovande.......men jag vet några som slår han med hästlängder.... :-)

 
Margret  & Tage

Margret & Tage

13 april 2010 21:45

Vi är mer än stolta över "vår" lilla Mårris!!!!
Det skall bli roligt att se vilka som utmanar honom med "hästlängder" när det verkligen gäller!!!
Vi håller naturligtvis på MÅRRIS!!!
Bamsekramar från oss i Lessebo

http://www.vidjoels.se

 
Ingen bild

Johanna

14 april 2010 16:46

Hej hopp! Du behöver inte vara orolig över "bengeten", så var det med Atlas också. Han måste ju växa och då blir det väl först uppåt och sedan om man inte passar sig på bredden. ;-) Men han kommer att bli fin! Tänka sig jakten finns där också, vad roligt! Jag köpte en liten påskkyckling gjord av fjädrar och Atlas var helt förskräckt över den. Men ville gärna ha den....jaktgenerna sitter där nog även om man inte ha tränat på jakten. Så "Mårris" kommer att bli bra lita på mig. Jag ska leta fram något gammalt kort och visa dig, hur de kan se ut....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards