Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

Oj, vad tiden går!

Av Helena - 7 april 2010 22:42

Mårris har nu varit hos oss i 1,5 vecka! Och man hinner inte med så mycket annat än att ägna tiden åt honom och Malte:-) Vi har påbörjat träning inför framtiden: inkallning med visselpipa= kanonbra!! är mäkta imponerad över hans lyhördhet!, koppelträning=kan inte minnas att det var så svårt...men det går framåt;-), sitt=funkar hyffsat, vänta= börjar bli svårare när det gäller maten eftersom han numer är matglad:-), igår började vi med ligg och det är ju lite knivigt men det ska nog gå bra. Och idag tog jag fram apporten... och hålla fast är inga problem...frågan är hur jag ska få honom att släppa...*fniss* har aldrig haft det problemet förut!Men jag har stora förhoppningar! Malte fick också en omgång med apporten och idag gick vi en bit! Fast med en liten piraya i hälarna blev det förstås för mycket störning;-) Mårris är iallafall en underbar varelse! Det märks att han börjar känna sej hemma, han vågar mer och är en riktig buse. Och han biter på ALLT! Skottkärran, jordhögar, buskar, skor, leksaker, plastbädden....men han biter inte sönder nåt...ännu.. man får va på hugget helt enkelt:-)

Här kommer lite bilder på pärlan!

  

  

  

  

 
 
Ingen bild

Pernilla

7 april 2010 23:07

Mårris är helt underbar!!!
Imorgon ska jag upp i era trakter - ska hem till Margret och Tage för att fixa till setter-konturerna på Basti igen. Just nu ser man inte riktigt att han är en setter - han ser mer ut som ett pälsmonster ;-)
Kram

 
Tanja

Tanja

7 april 2010 23:34

Även om Mårris verkar vara lite galen han också så verkar det som om du har det rätt lugnt där hemma :-) Rätta mig om jag har fel. Underbara foto.
Nä nu får jag nog plocka fram elstötpistolen. Han stör dom två som sover där uppe. Dom låter som elefanter.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

mamma

8 april 2010 13:28

Eftersom jag får uppleva goding live hela tiden;Mårris är helt enkelt underbarast av allt just nu i hundvärlden.Alla förutsättningar tycks finnas för en gordon av absolut toppkvalitet!!!

 
Ingen bild

Johanna

11 april 2010 12:25

Låter som man kunde tro. Riktigt bra alltså! Malte verkar gilla att ha fått en lillebror, en ny att busa med. Mårris ser riktigt fin ut på bilderna också. Han blir nog en riktig snygging han också. Eller nog, jag menar han blir det! Verkar vara duktig på allt. Roligt att han är lyhörd och lyssnar. Bilden när han tittar upp på dig visar tydligt vem han ska följa....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards