Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Ängel...

Av Helena - 11 maj 2010 11:53

Jackie är en ängel. Igår tog mamma och pappa det svåra beslutet att låta henne somna in. Efter att ha varit pigg i några veckor blev hon i fredags sämre igen. Hon ville inte äta och var skakigare än vad hon varit förut. Eftersom de är på Öland så tog de kontakt med Läckeby och de fick hennes journaler skickade dit. Eftersom de inte, på alla prov som tagits hittills, hittat något fel så sa de att man får köra med uteslutningsmetoden om man ska fortsätta. Och det var det som gjorde att de fattade beslutet. De ville inte utsätta henne för det, och kanske se henne bli ännu sämre..

Det är detta som är nackdelen med hundägandet.. och man vänjer sej aldrig..

Tack Jackie för allt du har gett oss under ditt liv här hos oss.. Du finns i våra hjärtan och i dina underbara barn.

Sov gott...

  

 
 
Tanja

Tanja

11 maj 2010 12:57

Som du skrev, man vänjer sig aldrig. Jag som är så känslig skulle nog läst ditt inlägg när jag kom hem från jobbet istället. Nu sitter jag här med tårar i ögonen och ska snart köra och jobba. Jag lider med dig och Christina. Hoppas Jackie har det bra där hon nu befinner sig med sina andra familjemedlemmar som lämnat er på så kort tid.
Dom varmaste kramar ni kan tänka er sänder jag här.
Tanja

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Christina

11 maj 2010 22:26

Att se sin älskade hund så som hon var i söndags det är förfärligt på alla sätt!Ögonen som tycktes säga till oss ;hjälp mig!När sedan veterinären på Läckeby förstod vad vi tänkte om Jackies framtid var det trots allt lätt att fatta beslutet att låta henne somna in.Hon lade sig tillrätta på täcket på golvet,vi satt bredvid henne och när hon blev trött lade hon sitt huvud i mitt knä och allt kändes som om hon var trygg och litade på oss;lidandet var över! Vår älskade Jackie har blivit en ängel i sin hundhimmel tillsammans med Mozart,Hilly och Janko.Solen bröt igenom molnen i samma stund som hon slutade andas och idag har solen och Jackie lyst över oss på Öland som en hälsning till oss,Tommy o mig.Tårarna strömmar på våra kinder,det lättar trots allt!

 
Tanja

Tanja

11 maj 2010 22:34

Underbara ord, Christina. Nu gråter jag igen, du lyckades :-) Jag känner så mycket sorg både för er och Jackie.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna med familj

12 maj 2010 16:55

Tänker på er! Det är inte det lättaste att låta en fyrbent familjemedlem gå...blicken som säger att hjälp mig! Förstår verkligen den. Vivaldi hade den och att ta ett sådant beslut är så jobbigt men man får alltid se det positiva i det. Att som oftast så mår de inte bra och då lider man ännu mer med dem....då är det bättre att de får springa på de stora fälten för evigt....Men hon har ju verkligen sällskap; Vivaldi, Majsan, Quail, Mozart, Hilly, Janko....(Var inte bra att läsa sådant sorgligt när man står på jobbet) Kramar till er alla!

 
Maja

Maja

12 maj 2010 21:14

Sov Gott , Ängel

http://www.aprilshasthund.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards