Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Bilder från helgen!

Av Helena - 6 september 2010 10:28

2 av Margret och Tages presenter:-)

    

Så här såg de ut när alla människor vällde in genom dörren!

  

Och för att undvika att stöta mej med vissa personer så tar jag bara de snällaste bilderna från kvällen...;-) Kan avslöja att jag har många roliga bilder där många ser väldigt roliga ut! Vi hade ju lite olika tävlingar och det blev en hel del bilder på folk som kämpar;-)

  

Tage i en av tävlingarna:-) I ett snöre runt midjan hängde en godis bit, och den skulle man få tag i utan att använda händerna:-)


Margret och Tage, 60-åringarna!

  



Och så några bilder från utställningen igår!

  

Lena och Agnes

  

Mårris och jag i BIS:et. Kan inte fatta att jag alltid ska fega ur och ta fram godiset....

  

Måste bara påpeka en sak. När jag kom in i rasbedömningen så sa domaren " jaha, en juniorhane" eeehhh, nä en valp...sa jag. Kände att hon inte riktigt gillade Mårris. Men om hon tyckte han var stor för sin ålder så titta på Vorstehn bredvid. HON gick i 4-6 månader. Då tycker jag inte att Mårris är nån bjässe..:-(

Vorsteh och gordon har samma mått i rasstandarden förutom att vorsteh har högre minimi-mått.

 
 
Ingen bild

Kristina

6 september 2010 12:18

Vilka fina presenter ni ordnat, förstår att de uppskattades!!!
Du är en riktig konstnär Helena!!!
Kan inte mer än beundra hur du ställer Mårris, alltid kul att se dina bilder!
//Kristina

 
Ingen bild

Helena

6 september 2010 12:20

Tack Kristina!
Sanningen är den att jag är besviken på mej själv hur jag ställer Mårris.... Vill ju gärna kunna ställa honom utan godis framför näsan...;-)

 
Tanja

Tanja

6 september 2010 12:32

Tack för alla bilderna. En annan var för lat för att ens ta med sig kameran :-)
Anledning till att Bosse inte behöver godis när han ställs är att jag hela tiden glömmer att ta med mig in i ringen. Ibland är det bra att vara glömsk.
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

kristina

6 september 2010 13:15

Har testat med godis på Svea när vi tränar, men hon är godistokig och skall bara ha tag i det, hon är för "ivrig"!!!
Håller du i Mårris kind, eller är det bara godisbiten du har framför???
Innan jag började träna lite med Svea att ställa upp sig, så förstod jag inte hur otroligt mycket träning och tålamod det ligger bakom alla hundar som "står snyggt". Har insett att vi har otroligt mycket kvar att lära!!! Men det är kul.....
Ha det så bra!!
//Kristina

 
Ingen bild

Helena

6 september 2010 13:33

Tanja:varsågod:-) Jag vågade inte lägga ut bilderna på din tävling...;-)
Kristina: Jag har bara godiset framför näsan, men jag får hålla emot i svansen;-) Mårris är också en godis-idiot, så det gäller att inte ha FÖR gott godis. Ja, detär ingen enkel sak att få dem att stå snyggt, mammas Chivas hade jag grymma problem med ibörjan, han är 4 år och det är först nu som jag fått fason på honom.

 
Ingen bild

Kristina

6 september 2010 14:16

Det där med fyra år innan du fått fason på Chivas låter...... rätt jobbigt!! men skam den som ger sig!!
Hörde av Tanja att du troligen skulle till Växjö, stämmer det?? Skulle va kul att få träffa Mårris i verkligheten, och självklart även "konstnären själv"!!

 
Ingen bild

Helena

6 september 2010 14:29

Chivas var en riktig "pain in the ass" när han var yngre! Så så jobbigt blir det nog inte för er;-)
Växjö är ju ett måste när det är så nära! Ska ni också dit?:-) Isåfall blir det ju kul att få se "lill-Svea"!Det blir ju tufft om hon ska leva upp till sin namne i utställningarna ;-) Jag ska försöka att lura dit Emma och Lovis också tänkte jag!

 
Ingen bild

Kristina

6 september 2010 15:07

Va kul ifall så många kullsyskon ska dit, först tänkte vi bara åka dit och kolla, men min dotter tycker absolut att vi ska ställa "lill" Svea, vi får se, jag har ej bestämt mej än, Växjö känns som en lite för stor utställning,som sagt..., vi är så mycket nybörjare man kan bli..... vi njuter mest av att se "stora" Svea, hon är så fantastiskt fin!!

 
siv

siv

6 september 2010 15:45

Mårris står så fint....Men jag måste nog hålla med om att godiset gör även Ozzy lite för ivrig, eller jag vet inte, men jag testade med godis en gång när vi var några som utställningstränade,och då gick det inte alls att få honom att stå fint.Då skulla han bara käka godis. Man kan ju samtidigt fråga sig varför man testar med godis när man aldrig gjort det förut och det har funkat ;-)
Ps. jättefina presenter
Siv

http://ozzysky.bloggplatsen.se

 
Tanja

Tanja

6 september 2010 17:08

Jag är dig evigt tacksam att du inte lagt ut mina tävlingsbilder :-) Fast Tages och Margrets bilder tar väl ändå priset, du vet dom som inte är utlagda ;-)

http://www.kezodouglas.se

 
Tanja och Selma

Tanja och Selma

6 september 2010 21:54

Titta in på vår blogg och se vad du tycker. Kommentera gärna om du ser något du gillar, eller inte gillar:)

http://tanjaselma.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna

7 september 2010 08:25

På tal om utställnngsträning med godis. Funkar inte med Mozart heller för han blir så ivrig och ska ha godiset då bara. Står inte bra alls då. Han får att efter han presterat...Fina bilder också från festen och visst någon rolig bild måste ju med ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards