Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Valpkurs

Av Helena - 12 september 2010 19:26

Idag har jag varit på introduktion för kommande valpkurs! Vi var ett förväntansfullt gäng med lite olika erfarenhet av hund. Det fanns allt från förstagångsägare till mer erfarna hundägare. Det verkade som om de flesta hade småhundar, jag tror att vi bara var 5 st som hade lite större raser. Instruktörerna verkade trevliga och jag tror det kommer att bli riktigt roligt!


Jag beställde nya halsband till vovvsen för några dagar sen och de var jag och hämtade idag! Två fina halvstryp av märket Hurtta :-) De blev SÅ fina!

http://www.haromi.se/dbbutik/butik/bilder/fs/fs_7675.jpg

Ett svartbrunt till Mårris och ett rött till Malte


 
 
siv

siv

12 september 2010 21:48

Va roligt med valpkurs. Även om jag inte bestämt mig än om jag ska gå på nån eller inte.....gick en för tre år sen med Sky, och det kändes ungefär som att jag hade kunnat betala avgiften och fått boken i brevlådan och haft kursen hemma själv :-/
Ganska besviken tyvärr, meeen, vem vet, det kanske har blivit bättre. Vi får se, det vore ju roligt då det kommer att vara valpkurs här hemma i vår by, då det är rätt många valpar här nu......
Ni kommer säkert att få det kanonroligt :-)))

http://ozzysky.bloggplatsen.se

 
Siv

Siv

12 september 2010 21:51

Snygga halsband, föresten !!

http://ozzysky.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena

12 september 2010 22:09

Jo, det är väl lite så att man borde kunna fixa det själv, man har ju trots allt haft några stycken nu ;-) Men eftersom jag bestämt mej för att min ambition är att tävla, iallafall lydnadsklass 1, så gäller det att komma in i en klubb. Och det lättaste är ju att va framme redan från början(valpkurs) eftersom man har förtur på nästa steg osv.. Så jag har bestämt mej för att gå denna kursen med öppna sinnen och inte bli fast i det "gamla vanliga":-) Så det ska bli kul!

 
Ingen bild

Lena

13 september 2010 08:29

Hej va kul att det har börjat nu. Hoppas att ni blir nöjda. Vår träning går väldigt upp och ner. Igår gick det inte alls så då undrade jag vad gett mej in på. Men men går det så går det. ;-)

 
siv

siv

13 september 2010 14:47

Det var inte riktigt det att jag tyckte jag kunde fixat det själv, utan man lägger ju pengar på en kurs för att få tips och råd och hjälp om man har funderingar el problem, och det var väl det som inte riktigt blev så kände jag. Annars är det ju kanon o man blir mer peppad att träna när man går en gång i veckan och man är flera stycken :-)))
siv

http://ozzysky.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

15 september 2010 15:52

Bra med valpkurser och mycket för att valpen får träffa andra hundar. Skulle gått men tiderna har inte passat en enda gång nu, så ganska irriterande. Vill ju gärna gå för det gjorde man med Atlas och det var roligt. Vi alla som var där hade något gemensamt. :-) Lycka till i framtiden med allt.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards