Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Hår, hår och åter hår....

Av Helena - 4 februari 2011 22:08

Har nog aldrig varit med om värre fällperiod i hela mitt liv!! Och då har jag ändå haft 3 hundar samtidigt förut... Båda två fäller som jag vet inte vad..jag kanske kommer med en nakenhund till Malmö!

Mårris var ju på 1-års vaccination i tisdags (och öronkoll..) och innan dess ville jag ju bada honom eftersom han inte blivit badad sen han var liiiten.. och det blev ju inte bättre av det direkt.. nu rasar det ännu mer! Och Malte ska vi ju inte tala om! Drog en borste EN gång över ryggen och den blev full av underull.. Så snabeldraken står framme ständigt. Borde ju ta det varje dag men det är ju inte alltid man har lust att dammsuga hela huset varje dag...


Men Mårris är iallafall ren och blank i pälsen nu :-) Han hade lite svamp i ena örat på han fick recept på örondroppar. (fast jag tyckte att det hjälpte med de vanliga dropparna som vi köpte hos vetten..:-S men, men vi gör väl som de säger ;-)


Annars händer det inte så mycket. Vi kör vår kökslydnad. Just nu är det läggande och ställande under gång och han är riktigt duktig :-) Sen ska det ju bara funka ute också...

Men sen till det lite mer irriterande.... Han tuggar på allt nu för tiden! Häromdan när pappa skulle släppa ut dem hade han dragit ner dörrlisten inne i hundrummet och låg och tuggade på den!! En sån där buxbom-boll i plast som jag har i en kruka på deras rum har också fått stryka med. Och senaste nytt... han låg precis och tuggade på Paavos plånbok!!!! Ett stort hål rakt igenom myntfacket som tur väl var hade han missat femhundringen som låg i....körkort och visa klarade sej också...

Hundskrälle...men ändå det bästa som finns   

 
 
siv

siv

5 februari 2011 14:12

:-O vilken tur att han missade femhundringen...!! Tänk att de här SNYGGA byrackorna kommer på att tänderna kliar efter flera månader. Ozzy har nu äntligen kommit på att man vågar faktiskt gå igenom hundluckan in i hundrummet, och därmed också börjat gå lös på det lilla som finns därinne, en snickrad ram med en skumgummi madrass i :-( Det blir nog spån el halm därinne så småningom ;-)

http://ozzysky.bloggplatsen.se

 
Tanja

Tanja

5 februari 2011 16:26

Nu ska jag berätta något som ni aldrig har hört förr och antagligen aldrig mer kommer att höra. Börja med att sätta er nerså ni inte ramlar av chocken. Bosse fäller INTE, han har INTE bitit sönder något på länge (då räknar jag inte ett vedträ som han hade hämtat från vedkorgen. Han tuggar INTE på något och slutligen, han har INTE slagit sönder något på länge. Min Bosse är nog den snällaste och raraste hunden som finns och mycket bättre än sina kullbrödrar :-) Shit vad skönt det var att berätta detta för er båda (Helena och Siv) hahaha.
Kram på er och fortsätt uppfostra era monster :-)

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Helena

5 februari 2011 16:31

Hahaha;-))) Där fick vi på nöten ;-) Försenad valpålder, Siv? ;-)

 
Tanja

Tanja

5 februari 2011 19:03

Eller så mognar vissa ganska fort. Bosse är väl typen "seen that done that" :-)

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna

7 februari 2011 11:36

Låter otroligt Tanja! Helena och Siv håller med er precis. Mozart tuggar allt han kommer åt. Vi har köpt plädar de är slängda efter två dagar, tog kuddar från en soffa som vi skulle slänga, Atlas låg på sin medan Mozart tuggade upp båda numera...slängda. Barnens leksaker, målarfärg slickar han i sig, tuggade i sig fogmassa, ska jag nämna nåt mer!!??!! Vilken buse men man tycker om honom ändå..Vi har hela gräsmattan full med sönder tuggade vedträn också!
Väx upp Mozart.
Så jag förstår er fullständigt!
Kramar Johanna

 
Siv

Siv

7 februari 2011 21:12

Ja det måste nog vara nån typ av försendad valpålder! Men NU??? Ja ja får ju bara hoppas att det ligger i släkten och går över så småningom då, som det tydligen gjort för en del ;-)

http://ozzysky.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

8 februari 2011 12:23

Det är tur att någon har växt upp! Våra är väl lite valpar ännu då....
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards