Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Trimdag!

Av Helena - 30 mars 2011 20:32

Vilken vårdag det har varit idag! Vi startade dagen med en promenad :-) Meja på cykel och jag med båda hundarna. Blev ju inte nån jättelång runda men det var bra träning för vovvarna ;-) Att få BÅDA att gå fint i kopplet samtidigt är ju lite knivigt;-)


Sen kom min mormor och det blev lite fika. Vid kl 14 kom min första "trimkund" för dagen. Jaquiline's Amazing Aragon "Eddy" ! En herre från vår första kull. Det brukar bli några trimrundor för Eddy och matte Anette om året. Nu var det dock ett bra tag sen och det märktes ;-)

  RIKTIGT lurvig och långhårig :-)

Så det blev en lite kortare frissa för Eddy nu till våren:-)

     Kl 15 kom näste herre! En ståtlig irländare som inte sett maskinen på ett bra tag;-)

  "Troy" eller Tage som han också kallas :-) Fairhaven Chalkias och matte Emmeli (lillasysters svägerska)

Ja, det blev en kasse hår efter besöket hos mej..

  Fin blev han iallafall :-)

Ja, och sen när de hade åkt hem så tänkt jag att "va fan, jag kan ju lika gärna ta Mårris också när jag väl är igång. På honom var det ju inte så mycket att göra eftersom vi var på utställning nyligen. Men det blev lite hals och öron.

 

Inte så farligt långhårig, men det blir mer än man tror!

  Fin va? ;-)


Lite fotografering har det blivit idag också :-)

  Chivas   Vårtecken!! Påskliljor!   Mårris underifrån ;-)   Mårris har lärt sej hoppa över muren till uteplatsen i vinter...      

Annars rullar dagarna på. Malte har blivit en sur gammal gubbe.. antagligen så börjar Mårris bli könsmogen.. det blir en hel del ridande på Mårris och även sura morrningar då och då.. Ibland  så tycker jag faktiskt synd om Mårris, men "experterna" har sagt att man ska låta Malte hållas så länge det inte går överstyr. Och förhoppningsvis så kommer inte Mårris att ifrågasätta sin plats i "flocken" i framtiden.

 
 
Siv

Siv

30 mars 2011 22:39

Mycket fina hundar och foton !! Måste ju säga att jag gillar det där "gnistrande" fotot :-) Lite fotomodell-foto över det, kanonsnyggt!

http://ozzysky.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

2 april 2011 11:52

Fina foton! Särskilt på Mårris med "bling-bling". Verkligen fint foto! Själv blir det dåligt med fotofgrafering. Mer promenader och då tar jag ingen kamera med. Men får väl bli skogen snart igen så kameran kan följa med. Har så mycket annat att tänka på med hus.
Kramar

 
Ingen bild

mamma

2 april 2011 18:58

Härligt att se vilken otrolig skillnad det blir med lite proffsig trimning!!!!Stiliga killar ,både svartingar o röd!!!1

 
Ingen bild

Johanna

4 april 2011 12:34

Hej!
Nu fungerar hemsidan igen om ni hittar dit. Även bloggen kommer igång då och då.... ;-)) Ses vi i Moheda eller?
Kram Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards