Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Lite ditt å datt...

Av Helena - 13 januari 2010 22:07

Jag fick ett mail häromdagen och överskriften gjorde mej smått orolig.. "Orolig- bara förnamnet"... Mailet var från Margret. Och genast tänkte jag att nu är det kört igen..inga valpar denna gången heller.. MEN det var inte det Margret var orolig för:-) Doris hade nämnligen ökat 10 cm runt magen.. PÅ EN VECKA!! Och det är två veckor kvar! Margret gissar på många... hon hade ju önskat en kull på 5-6 valpar, men hon tror att det blir fler.

Jag längtar SÅ!

Lite mer valp info fick jag från Paula i dag. Hon har bokat tid för ultraljud den 1/2, så då håller vi tummarna för att det finns något där också:-)

Ikväll har vi varit i Horda med Meja och dansat ut julen. Han som håller i det hela berättade att han stått där och sjungt ut julen i 40 år! Det kallar jag lång trogen tjänst!

Meja var lite segstartad när det gällde dansandet men i slutet kom hon igång ordentligt:-) Och saken blev ju inte sämre av att Tomten kom på besök! Det var en lycklig tjej som åkte hem ikväll! Och tomtesnacket får vi nog höra ett tag till;-)

Ikväll ska jag försöka komma  i säng något tidigare an vad som blivit en vana senaste tiden.. för imorgon är det första dan på jobbet! Tar nog inte så lång tid att komma in i rutinerna igen ;-) Jag jobbade ju faktiskt där i sju år :-) Känns skönt att få börja igen iallafall!


Kram!

 
 
Tanja

Tanja

15 januari 2010 22:29

Den där Doris vet hur man gör för att fixa till valpar. En kull på 10 och en på 9 har hon ju redan fixat till. Jag ska med glädje följa henne.
Kram

http://www.kezodouglas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards