Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Debuten!

Av Helena - 6 juni 2010 18:33

Idag har då Mårris varit på sin första utställning! Och, ja vad ska man säga, vi behöver träna mer ;-) men han skötte sej hyffsat och blev BIR-valp för domare Göran Hallberger. Kritiken var väl inget extraordinärt med..:-( men den var saklig och det var ju inga fel på honom ;-)

Rastypiskt huvud. För åldern välkroppad med bra benstomme. Ordinärt vinklad. För åldern tillräckliga rörelser och päls.

  

 

Så blev det då en lång väntan. Eftersom jag dragit med mej familjen så pustades det och stönades det lite från min gube... men Meja hon gillar detta livet! Gott humör hela dagen!

Lite roligt blev det när Emma och Lovis(V.Olivia Newton John) kom och hälsade på! Hon såg verkligen fin ut och Mårris och hon hade nog helst av allt velat springa runt och busa på utställningsområdet, men nu fick de begränsa sej i kopplets längd.

  

Sen sporrade jag Emma liteså vi kan åka på nån utställning tillsammans så nu får hon hem och träna stå :-) Knäppte givetvis lite fina bilder på henne också!

      

Efter att Emma och Lovis gått så var Mårris helt slut! Han däckade i tältet, tillsammans med husse...

  

Sen blev det då äntligen dags för finalerna! Vi var 8 valpar i 4-6 månader(hade fallit bort några under dagen för jag räknade att det skulle va 14) Hade inte så god koll på vad det var för raser, men det var mest småhundar.  En labbe hade vi framför oss iallafall och en papillon bakom. Det gick faktiskt rättså bra att springa med de andra valparna, trodde att han skulle dra som en tok men det gjorde han inte :-)

  

Sen skulle det då plockas bort tre. Domaren tackar labben och går mot mej och Mårris. Tänkte "jaha, det var det det" men så visar han in oss mot mitten istället !! Hjärtat skuttade till:-) Så var vi 5 kvar och han började placera. Kommer inte ihåge ett skit av vad han sa men tillslut var det bara vi och en liten trasselsudd kvar!!! Ett varv till! Och vi blev 2:a !!!!!!!!! Kan säga att det brände lite bakom ögonlocken!:-) LYCKLIG!

Kan säga att det var fyra trötta 2 och 4-beningar som åkte hemåt. Och jag, jag var trött av lycka!:-)

    

 
 
Ingen bild

Margret

6 juni 2010 19:12

Vad kan jag säga mer än ett stort SUPER-DUPER-GRATTIS till dig och din lille Mårris.
Bamsekramar från en stolt uppfödare :-)))

 
Pernill & Basti

Pernill & Basti

6 juni 2010 20:36

GRATTIS!!!
En lysande karriär i utställningsringarna har nu börjat! Ser fram emot att få följa er i fortsättningen.
Kram

http://www.pillao.blogg.se

 
Ingen bild

Lena

6 juni 2010 21:03

Stort grattis!! Det ska verkligen bli roligt att följa er i utställningsringarna.
Kram

 
Tanja

Tanja

6 juni 2010 21:13

Jag är så glad för er skull och samtidigt så stolt. Ett mega stort grattis och jag kan erkänna att det var inte bara på dig glädjetårarna brann. När jag fick ditt sms hoppade jag och studsade. Önskar jag var på plats. Sug nu på detta till nästa gång.
Kramar Tanja

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Siv

6 juni 2010 21:15

STORT GRATTIS från brorsan Ozzy ! !
Himla mycket snyggingar i denna kull ;)
roligt att få se syrran åxå .
// Ozzy

 
Maja

Maja

6 juni 2010 21:38

Stoooooooooooooort Grattis,
och Bamsekramar
Längtar efter att få se honom!!

http://www.aprilshasthund.se

 
Helena

Helena

6 juni 2010 22:09

Tack snälla ni!

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

mamma

6 juni 2010 22:49

Kanske kan tyckas lite löjligt att mamma -grannen måste kommentera här men........det går ju inte att låta bli;Det är såååå roligt när Helena lyckas med sin efterlängtade Mårris!!!!Och jag är förstås också stolt över denne lille juvel!!!!

 
Ingen bild

Kristina

7 juni 2010 08:28

Grattis till den fina placeringen!!!
Från syster Svea!!

 
Ingen bild

Paula

7 juni 2010 10:30

Vilken start! Nu är det bara att tuta och köra. Ett stort grattis till den lyckade debuten! Kram

 
Ingen bild

Johanna

8 juni 2010 15:17

Måste ju också gratta. Vad roligt att det gick så bra på första utställningen. Men han är ju fin. Så det är ju inte så konstigt. Sug länge på denna iallafall till nästa utställning. För då har du något nytt att suga på! ;-)))))))GRATTIS GRATTIS!!! Många bamsekramar Johanna med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards