Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg under juni 2010

Av Helena - 30 juni 2010 21:59

Några bilder

    

Ska försöka flörta med mamma och se om hon kan ta några nya bilder i morgon, när jag ställer Mårris på mitt nya sätt ;-)

Av Helena - 29 juni 2010 09:53

Oj vad jag har varit dålig på att skriva! Inte för att det inte har hänt nåt, men tiden har liksom inte räckt till!

Midsommar firades i Halmstad, Frösakull. Vi hade trevligt och jag var grymt impad av Mårris som höll sej innanför staketet hela kvällen! Tills midsommardagen..... Rätt som det var så var han på andra sidan och sen var det kört! Till hösten blir det bygge av högre staket! 4 gånger fick jag "slänga" över honom...

Vädret var ju helt underbart också!! Undrar hur länge sen det är som det var sol på en midsommarafton?!

I söndags när vi skulle åka hem blev det en tur till Ullared:-) En snabbis bara:-) Paavo satt ute i bilen med hundarna medan jag och Meja tog ett snabbvarv i affären:-) Lite fynd blev det, bla en pool till Mejas stora förtjusning!

Igår var jag ledig och dagen tillbringades på baksidan i solen. Fast först klippte jag gräset och hann med lite sitt, ligg, stannakvar-träning med Mårris. Sen blev det ryggläge i solen resten av dagen! På kvällen tog jag och Paavo med oss hundarna till sjön. Malte tyckte det var skönt med ett dopp. Mårris var lite försiktig, men han ville så gärna men vågade inte riktigt. Vi får se om det går bättre nästa gång!

Idag blir det nog en tur till sjön för lite bad tror jag! Eftersom Mejas kusin Ellen är hos mormor och morfar på egensemester så får vi ju hitta på lite roliga saker:-)


Har förresten kommit på ett nytt sätt att träna Mårris på stå fint, hoppas att det funkar.... idag gjorde det det iallafall ;-)


Det gick ju finfint för team Vidjoels i Danmark! Synd bara att Svea blev snuvad på junWW-titeln av sin syster.... Atlas: excellent 3:a ökl, Dogge: excellent 5:a (eller hur var det nu Tanja?)ökl, Svea: excellent 2:a junkl, Astrid: VG


Ha en skön dag!

Av Helena - 24 juni 2010 23:09

Idag har Vidjoelsgänget (+ några finnar:-) dragit iväg mot Danmark och World Dog Show! Vi vill önska dem LYCKA TILL och hoppas att ni kommer hem med priser och framför allt lite att berätta om detta äventyr! Önskar verkligen att jag kunde varit där och tittat, det hade verkligen varit en upplevelse! Men nu är det som det är och jag hoppas att jag kommer att få ta del av både bilder och resultat av de som är där!

Imorgon åker jag och vovvarna till Halmstad för att fira midsommar:-) Så nu är det bara att sätta igång att packa...har jobbat ikväll och på förmiddagen blev det ingen packning för då var det ju så fint väder att jag ABSOLUT inte ville va inne:-) Men natten är ju lång ;-)

Ha en riktigt trevlig midsommar!!

Av Helena - 21 juni 2010 19:27

Det blev en slät etta även idag. Men som sagt var han har inte mycket päls kvar.. Återigen är vi nöjda över vår etta :-) Även hanen som blev BIR igår fick en slät etta, men han placerades före Chivas i konkurrensen. Domaren tyckte att hans höga svansföring störde helhetsintrycket, och jag är nog benägen att hålla med. Annars tycker jag att det var en väldigt snygg hane. Lagom stor, vackert huvud. Kanske LITE för mycket päls ;-) BIR idag blev tiken som blev BIM igår.

Vi hade tur med vädret även idag, strålande sol:-)!

Lite bilder från gårdagen och idag:-)

  

BIR och BIM igår.

Chivas på språng!     

Chivas

  

Här visar jag Margrets Astrid

  

Chivas hemma i trådgården

  

Chivas

  

Tina fick också va med på bild

  

Chivas idag. Domare Ann Carlström


Av Helena - 20 juni 2010 19:26

BIR Moonset Excellentchoise BIM Finfair Gold Marie

Chivas fick en slät etta. Vi är jättenöjda med det, hade nästan trott på en tvåa idag eftersom det var en australiensisk domare,och Chivas håller på att fälla av sej all päls:-(  Han uppförde sej exemplariskt och var lugn och sansad trots att han nosade på Svea som var nylöpt;-)

Jag fick också äran att visa Margrets Astrid idag och det var verkligen ett nöje! Vilken hund! Sprang som en klocka, stod som en klocka! Inga problem med att blivisad av en främmande människa! Imponerande! Det var nästan att jag önskade att hon skulle ösa på lite ;-) är ju van vid fartiga hundar ;-) Astrid blev 2:a i öppenklass med CK och slutade som 4:e bästa tik. Tage visade fram Svea till 1:a i juniorklass med CK och 2:a bästa tik! Det var en toppendag och trots att vi rustade oss för skitväder så sken solen upp bara en liten stund efter vi kommit och det fina vädret höll i sej hela dagen! Tack till vår supporter Lena för ditt underbara sällskap och till Margret och Tage! Alltid lika roligt att träffas!


Ska försöka lägga in lite bilder senare, om jag inte somnar när jag ska natta Meja...

Av Helena - 18 juni 2010 22:49

Kvällen börjar gå mot sitt slut. Är hemma själv med vovvarna, Meja och Paavo har åkt till stugan. Jag kunde ju inte följa med eftersom det är utställning på söndag. Det har varit lugnt och skönt och jag har hunnit läsa ut sommarens första bok, Mons Kallenstofts Höstoffer. Jättebra bok! Hundarna skulle ut på kvällens sista kisserunda och jag passade på att ringa till mamma för att höra vad de gjorde. De kollade på den där bröllopskonserten på 1:an. Är inte jätteintresserad av bröllopet, men de sa att det var så bra så jag slog på Tv:n för att kolla lite. Fastnade framför Tv:n, det var en superduktig balettdansös som gjorde svansjön! Grymt bra! Hörde väl att Mårris krafsade på dörren och ville in, men tänkte att han kan vänta en stund till. Sen blev det tyst och jag kollade färdigt på konserten. Sen gick jag ner för att släppa in vovsen, tittar ut genom fönstret i köket och ser att Malte har lagt sej tillrätta i gräset  och Mårris struttar runt lite. Öppnar altan dörren och vad får jag se.....

I början på veckan köpte jag ett jättevackert rosenträd med stora röda blommor som jag planterade i en av krukorna på baksidan. Mårris har ju visat förut att han gillar att "plocka" blommor men denna gången hade jag ställt 2 cafestolar framför. Men det hade tyvärr inte hindrat odågan! På uteplatsen låg hela mitt fina rosenträd uppdraget med rötterna och totalt massakerat!!! Ville han plocka en ros till sin matte eller ville han helt sonika hämnas för att han inte blev insläppt när han sa till??!! Jag tror på det sista alternativet....

Sov så gott!!

Av Helena - 15 juni 2010 23:24

Idag fyller mamma år! Och dagen till ära pallrade de sig hem från Öland, solbrända och fina.... Fast bara på kort blixtvisit för på onsdag bär det av igen.

Alla som har henne som vän på facebook lär nog nu får se mängder av fina bilder i fortsättningen, för hon fick nämnligen en ny kamera av oss barn i födelsedagspresent! Lite bättre kvalite än hennes gamla ;-)

Imorgonkväll är det jobb som gäller, likaså torsdag och fredag dag. Till helgen är det tripel dogshow i Jönköping, Chivas anmäld söndag, måndag. Ska bli spännande att se om det är några okända nu när det snart är WDS i Danmark. Någon som ska till Jönköping?

Av Helena - 14 juni 2010 19:05

Häcken blev klippt, kringlorna gjorda, dock ingen sylt eftersom jag visst inte hade nåt syltsocker hemma som jag trodde.. vovvarna fotade och Mårris och jag har varit ute på en liten prommis! Vi gick en liten bit på elljuspåret och kan ni gissa vad vi mötte där?! Vi skulle gena nerför pulkabacken och jag kände att Mårris blev lite stel, jag tittade upp och på en stubbe en bit ifrån sitter en katt! Oj, tänkte jag...bästa att inte överföra något till Mårris här nu utan bara ignorera(har aldrig haft en hund som gillat katter..) När vi är jämnsides med kissen så kommer han imot oss! Mårris blev lite konfunderad och undrade nog vad det var för någon lustig vovve;-) Kissen traskar helt orädd rakt fram till Mårris och börjar stryka sej emot honom! Det gick jättebra tyckte Mårris som säkert stannat kvar och busat lite med kissen:-) Malte luktade lite misstänksamt på Mårris när vi kom hem...

Så till bilderna! Gillar mitt nya objektiv:-)))

   

   

   

   


Och så några bilder till   

   

Mårris fina rosett :-D

  

Har man ingen som kan ställa upp honom så får man komma på något annat ;-)

    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards