Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Hemma på en snabbis!

Av Helena - 30 juli 2010 13:59

Hemma efter 5 underbara dagar i Halmstad! Syster och barn kom i tisdags och vi fick 2 riktigt fina dagar som vi kunde tillbringa vid stranden! Det har varit full rulle så igår när Mejas kusiner åkt hem så tog det inte lång tid innan hon sov som en stock på soffan!

Mamma har haft finbesök av Bella (Jaquiline's Beautyful Bella) och hennes "storasyster" Skorpan. De var på "vandrarhem" på Tallgatan 19 eftersom husse och matte skulle på en liten utflykt. Det blev lite trim för flickorna och jag hoppas att jag kan visa upp lite foton så småningom.


Men imorgon bär det av mot östkusten och Ölands fågelhundsklubbs årliga utställning på Eriksöre. Fast efter att ha sett PM:et så undrar jag om det är lönt att fortsätta... 1 pointer, 3 gordon, 6 irländare och 5 engelska tror jag det var..

Men, men.. det blir iallafall Mårris första specialutställning så det kan ju bli spännande!


Jag var precis inne och hämtade en veckas post hos mamma. Och genast när jag såg högen fastnade ögonen på ett sånt där grönt vadderat kuvert! Vad är det?! Och vem har skickat det?? Väl inne så slet jag upp det och när jag fick fram innehållet så reste sej vartenda hårstrå på hela kroppen!! Det var ett helt underbart broderi!!! På min lille guldklimp!!! TACK snälla underbara Tanja!!!! Vet inte hur jag ska kunna tacka dej!!!


Kommer säkerligen att hamna framför datorn ikväll igen (har ju en del sidor att kolla igenom;-)det händer mycket på nätet på en vecka!!)och då ska jag lägga in en bild!


 
 
Tanja

Tanja

30 juli 2010 16:58

Jag skrev inte under, hur tusan kan du veta att det var från mig :-)
Kram på dig vännen

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

mamma

30 juli 2010 20:12

Jag har sett det......broderiet,helt fantastiskt!!!!!Makalöst,att det bara kan bli så perfekt.Du är otroligt duktig Tanja!!!!!

 
Tanja

Tanja

30 juli 2010 23:18

Det krävs en jäkla massa nyanser av en och samma grundfärg då blir det så likt :-) Det är inte jag som är duktig, jag följer bara ett mönster. Men tack så jätte mycket ändå Christina
Kram på er

http://www.kezodouglas.se

 
Helena

Helena

31 juli 2010 01:11

Jo, du är duktig! Det är få förunnat som har TÅLAMOD med att sitta och göra en sån där!

http://www.jaquilines.se

 
Ingen bild

Johanna

1 augusti 2010 13:53

Såg ju bara det halvfärdigt, fin var den. Tanja är duktig på broderi och du är duktig på att måla, kanske starta eget, tjäna lite pengar på era konstverk! :-))
Ha det bra alla! Massor med kramar från Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards