Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg under februari 2010

Av Helena - 13 februari 2010 14:15

Idag fyller jag år! Fick tårta på sängen av guben och Meja, Malte var förstås också med :-) Inte favvisfrukosten kanske, men lite fick man ju ta iallafall när de hade ansträngt sej ;-) Annars har dagen inte varit så speciellt glamorös, och kommer inte bli heller. På förmiddagen skottade jag lite snö (eftersom det envisades om att snöa inatt, och fortfarande håller på...) sen kom mamma, pappa och mormor på lite födelsedagsfika. Sen har det blivit lite snöskottning till, tvättat lite, varit ute och tränat lite apport med Malte(gick inte så jättebra i djupsnö..) och nu sitter jag här en stund. Och ikväll (kl 16) ska jag jobba.


Vi har haft en bil hemma på prov sen igår. Paavo vill byta.. Det blir troligtvis en Volvo V70. Eftersom vi inte har så många hundar längre och Meja inte behöver någon vagn så blir ju Chryslern lite väl stor. Fast jag har verkligen gillat Chryslern, den är ju väldigt bra med sina "stow & go" säten(som man kan fälla ner i golvet) Perfekt när man ska iväg och behöver mycket plats för packning, hundar osv. Maja, du är inte intresserad?? Nu när du ska utöka hundbeståndet och allt;-))

Iallafall så var Volvon jättefin och skön att köra! Paavo ska ju givetvis ha en R = massa lulllull...och då blir den ju lite utöver den vanliga V70:n.


Nä, nu är det nog bäst att jag fixar lite käk innan det är dags för jobb:-)

Ha en trevlig lördag!!

Av Helena - 9 februari 2010 22:30

Det var verkligen länge sen sist!! Dagarna har väl mest gått åt till att skotta snö och jobba;-)

Ja, det har ju hänt lite sen sist:-) Vidjoels-vappisarna har hunnit bli 1 1/2 vecka redan och jag bara längtar tills vi får åka och hälsa på! Än så länge är de ju faktiskt lite tråkiga ..;-) Men när de  börjar öppna ögonen och sådär    då är de ju bara helt oemotståndliga! Fick lite nya bilder av Johanna häromdagen och man kan riktigt känna den mjuka pälsen och den där goa näsan genom skärmen.... TACK Johanna för bilderna!


Paula har varit och ultraljudat Lava och det verkar som att Chivas blir pappa! Minst 7 st såg de!


Det verkar i övrigt som att det föds många gordonbebisar för tillfället, och stora kullar! Sen december har det fötts 6 kullar med 6,7,7,11,10,11! Och det var ju en hel del på gång!

Snart är det ju även dags för Maja med Tess att få höra gordongny i huset:-) Det verkar som vi får ta lite utflykter i vår!! Måste ju se:-)))

Annars? Tja, vi tar vara på den otroliga vintern genom att låta Chivas och Malte dra pulka, till Mejas stora förtjusning:-) Vovvarna är jätteduktiga och just nu önskar jag mej en riktig hund pulka! (Inte nåt hemmatjofsat skit...) Och jag hade alldeles för mej att min kompis Elli's mamma hade en sån till sin gamla schäfer. Så jag ringde och frågade och den fanns fortfarande kvar, så den ska vi låna innan snön försvinner!

Annars så tycker jag det är superhärligt väder nu och jag njuter verkligen av att slippa skura golv stup i kvarten;-)


Idag har Malte lekt med sin nya kompis Harley, en liten jack russel valp, och han är otrolig med den där lille skiten:-) Han älskar verkligen valpar, Malte, och det känns ju jätteskönt inför framtiden:-)

Nähä, dags att krypa till kojs!!

Godnatt!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards