Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Helena - 11 oktober 2010 22:11

Vilken dag det har varit idag!! Kallt som attan på morgonen men klarblå himmel och uppå dan, den perfekta höstdagen! Det har varit utedag mest hela dan:-)

Kl 9 lämnade jag och mamma Meja på dagis och sen tog vi en runda till han som gör vårt kök, där blev det val av vask. Sen blev det en skön promenad! Väl hemma blev det lite plock i vårt obefintliga kök, så nur är det så gott som "rent"...

Medans jag gjorde det så hade mamma påbörjat ännu ett projekt i vår(;-) trädgård. Det skulle grävas bort gräs på ena gaveln av huset(en smal gång mellan deras och vår trädgård)och fyllas på med grus och även läggas ut plattor till en liten gång. Så ett X antal gånger har jag gått fram och tillbaka med skottkärran idag;-) Känns i armarna.. Mamma gjorde ett fantastiskt jobb och det blev jättebra:-))

Middagen stod på min lott idag så det blev hemmagjord pyttipanna(givetvis tillagad i mammas kök;-)

Efter maten blev det nån kärra grus till ,sen ett lydnadspass med Mårris och Chivas. Lite utställningträning hann vi med också. Rättsom det var så var klockan redan halv sju...fattar inte vad dagarna tar vägen!

Rensade ut garderoben i hundarnas rum och sen blev det kloklippning. Mårris är oftast snäll att klippa klorna på men idag var han lite bångstyrig att klippa framtassarna. Ett par gånger fick jag vänligt men bestämt lägga ner honom på golvet igen. Baktassarna gick galant, han hade lagt sej på rygg med bakbenen spretande på varsitt håll. När jag var klar så låg han fortfarande kvar och när jag tittade på honom så SOV han!   Så vi fortsatte myset lite till med borstning och lite gos   Man kan inte annat än att bli förälskad i den där token  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards