Jaquiline's gordonsettrar

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Full rulle

Av Helena - 4 november 2010 23:15

Ja det är väl en rättså bra sammanfattning av livet just nu! Köket är på plats, finliret kvar. Handtag, bänkskivor, vitvaror och kakel kvar. Och det där pisstråkiga.. lister.. Men det börjar likna nåt iallafall! Och det bästa, DET KOMMER BLI KANONSNYGGT!!!

Skulle ju badat båda hundarna idag, men det blev bara en, den viktigaste, Mårris eftersom han ska på utställning. Fast Malte hade behövt det mest..men det får bli imorgon eller på lördag. Mårris är iallafall ren nu :-) Ska bli spännande att se hur han ser ut i morgon.. världens rufs gissar jag på.. Jag satte på honom en t-shirt efteråt och han fick världens tallefnatt!! Hoppade över Malte, upp i soffan, ner igen, hoppade ÖVER fotöljen och rakt upp i soffan igen! Så höll han nog på i en kvart! Galning     Trots att han kan va en "pain in the ass" ibland så kan man bara inte låta bli att älska denna hund! Som t ex när han lägger huvudet på sne så där gulligt när man pratar med honom  

Man bara smälter!

 
 
Tanja

Tanja

5 november 2010 01:08

ohh, jag känner igen det. Dom är bara för söta. Man blir arg på dom för något dom har gjort. Man skäller och dom bara lägger huvudet på sne och tittar på en som om "var det något du ville".
Jag badade Bosse redan igår men inte tusan behövde han någon T-shirt. Han har ju ingen päls denna killen. Hur mycket har Mårris egentligen :-/
Kramar

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna

5 november 2010 09:22

Skulle badat igår men tog det lugnt istället. Idag dock ska jag ge mig på dem båda. Atlas blir bra när man fönar ner honom men Mozart blir inte bättre eller sämre efter ett bad. :-( Han ser ut som svinto ändå....Ska bli kul att få se bröderna tillsammans och Mårris lite mer för honom har man inte sett ännu. Bara när han var typ 6-7 veckor och då var han sååå söt så. Jag blir troligen också paparazzi där i Växjö för det känns som om min debut vill jag göra på en lite mindre utställning och med lite färre hundar och folk. ;-) Blir ju lätt nervös över att. Men till våren så kör vi väl igång på riktigt. Roligt att ses igen och jag tar en massa kort på alla möjliga sätt som bara går. Ses på söndag. Har faktiskt tagit ledigt från jobbet för denna vill jag inte missa när vi är så många....
Kramar

 
Ingen bild

Helena

5 november 2010 11:44

Tanja: Han har inte så mycket päls, men den är tjock och vågig!
Johanna: Va?! Fegar du ur?! Hmmm... var det inte så att det var kvinnornas tur att visa vad skåpet skulle stå ;-)

 
Tanja

Tanja

5 november 2010 12:16

Aha, Dogge-päls alltså. Bosse är mer år Kezo hållet. Dvs du badar hunden och han torkar, du borstar sen är han klar. Inget fluff där inte. Med Dogge kvittar det vad du gör, han har sina virvlar.
Ses på söndag :-)
Kram

http://www.kezodouglas.se

 
Ingen bild

Johanna

6 november 2010 11:00

Ja jag fegar ur, men jag kommer igen för ni har ju tränat en del det har inte jag. ;-) Så till våren blir det jag och Mozart, teamwork! Ses imorgon! Kramar

 
Ingen bild

siv

6 november 2010 18:10

ha ha känner igen det där race't, fast det brukar Ozzy köra när vi varit ute och gått i regnet :-)
Lycka till nu
Siv

 
Tanja

Tanja

7 november 2010 21:05

Vad säger du om en BIG 4 placering idag :-) för Svea? Jag trodde Margret skulle tugga upp sina händer :-)
Tack för allt idag, ni är bara för underbara
Kram Tanja

http://www.kezodouglas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 13 juli 2014 03:15

Forester's Young Ironduke of Darkmoor

Av Helena - 30 april 2014 05:29

Tiden går fort när man har roligt ;-) Lägger ut lite bilder! Nytt pyssel, utställning i Moheda (BIR & BIG 2:a för irländsk setter uppfödaren Ann Gistedt), påsk på Öland, Mårris syster Lovis mm :-) ...

Av Helena - 11 februari 2014 07:25


Blev grymt nöjd med dessa broscherna :-) Idag ska jag göra den sista färgen på engelsksettern, tricoloren :-) ...

Av Helena - 30 januari 2014 20:00

Några av mina alster :-)

Av Helena - 28 januari 2014 06:46

Igår fyllde finaste Mårris 4 år! Tänk att tiden går så fort..... Det firades med sång, paket och extra god mat :-) Sen tog vi en extra lång promenad, bara han & jag ??? ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards