Jaquiline's gordonsettrar

Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Helena - 9 oktober 2009 23:38

Så är jag äntligen tillbaka! Vi fick virus på datorn så jag har varit "datalös" i en hel vecka! Skitjobbigt ska jag säga! Känns som att man har missat jättemycket! Givetvis har jag kollat mina vanliga sidor då och då på jobbet, men inte så ingående som man gör hemma. Men nu är allt okej igen, jag har väl surfat runt i ca 1,5 timme (än så länge;-) och uppdaterat mej lite. 

 Vad har hänt då? Tja, inte så jättemycket. Jag och Malte har gått färdigt klickerkursen och han utvecklades faktiskt enormt under denna korta period! Från att ha varit äcklad av apportbocken till att kunna gå brevid mej lyckligt viftande på svansen med apporten i munnen är ett STORT framsteg på 4 veckor tycker jag! Och detta har skett enbart på hans eget initiativ, utan tvång! Sen har jag lärt honom lite meningslösa tricks mest för att se att JAG vet hur jag ska göra:-) Ett fast LIGG övas det även på, Han ska ligga kvar fast jag drar i kopplet för belöningen kommer ju inte förrän klicket kommer och ligg ska ju va ligg! Vill bara säga till alla som är skeptiska till klicker, döm inte någon förrän ni provat själva! Det kan va ett fantastiskt hjälpmedel!

Vad har hänt mer... jo, vi har anmält till Växjö, ska bli spännande att se om det är många anmälningar dit i år, eftersom det är på en fredag.

Idag har jag och mamma varit uppe i skogen här ovanför gatan och släppt Malte och Chivas. Vi försöker ha dem så mycket som möjligt tillsammans nu innan Tina och Jackie börjar löpa. Det har ju som bekant varit lite spänt dem imellan. Men det som är så sjukt är att Sigge(Evelinas golden)när han var här nu i helgen var både inne hos Chivas(ingen reaktion) och hos Malte(ingen reaktion). Sigge bodde till och med inne hos oss (för att mamma skulle slippa ha 4 hundar och 2 barnbarn och en dotter inne hos sej) och det gick hur bra som helst! Malte LEKTE till och med med honom!! INOMHUS! Och det tror jag aldrig har hänt förut! De var som värsta valparna! Det var iallafall kul att se. Så för att summera så verkar det ju inte va något fel på varken Malte eller Chivas var för sej, det måste helt enkelt ha med rangordningen att göra, det finns ingen av dem som är herre på täppan helt enkelt. Iallafall så har vi bestämt att vi byter hus när tikarna börjar löpa. Malte flyttar in till mamma och Tina och Jackie flyttar in hit. Hua! Jag har aldrig haft löptikar förut! Äh, det löser sej nog:-)


Och till alla som undrar.... jag väntar fortfarande på det magiska mailet från Margret....:-)

KRAM och godnatt!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards